I väntan på ronden

Nu är dörren öppen och läkarna med sina läkarstudenter är ute och kryssar mellan salarna.
Jag väntar snällt i fikarummet som nu är någorlunda sanerat och återöppnat.

Har sovit riktigt gott i natt.
Tyst och mörkt hela natten.
Kortisonet gör sitt på alla sätt och vis. Läker tarmen men väcker mig också kl 06.00 och får mig att klättra på väggarna.

I frukostmatsalen var det fullt av nyfödda bebisar och jag bara stirrade och undrade om TuvaLuva verkligen varit sådär liten.
Dom såg ju ut som prematurer allihop.
Såååå söta.
Jag blev helt nostalgisk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att det ser bättre ut för dig idag onsd,är uppe tidig idag går på kortison 4 dagar efter beh. Så jag vet hur det är att krypa på vägarna.
Lycka till idag och hoppas att alla värden är bra.
Kram Lisa