En tung dag

Okej, det var inget fel på läkaren, Kruschnev eller vad han nu hette.
Han var mycket professionell, ställde rätt frågor och var fullkomligt förstående att jag ville hem till min familj.
Jag får fortfarande hög dos kortion två gånger om dagen och jag VET ju att dom tycker att tre dagar är för lite. Även om jag ser pigg ut och känner mig pigg vill dom vara säkra innan de släpper hem mig. Okej då...
Men det var ju inte det jag ville höra!
Min intravenösa dos kortions motsvarar nu 60 mg Prednisolon. Det är mycket. Det högsta jag haft tidigare vid hemgång är 45 mg.
Imorgon är dom ev beredda på att sätta in mig på 55 mg Prednisolontabletter.
Fick iallafall åka hem till min underbara familj en stund och vi busade loss med Tuva på golvet som till Magnus förtret sa mamma, mamma, mamma hela kvällen.
När det bara är dom två säger hon minsann pappa hela tiden!
Nu är jag tillbaka och förpassad att sova i undersökningsrummet.
Bara det kan ju göra att man kan bli tokig. Blir nog inte så mycket sova inatt.
Tror inte ens att mitt "sovapiller" jag brukar få kan dämpa. Skulle nog behöva mer av ett basebollsträ.
Men med ett par avsnitt av Greys Anatomy (nu säsong 3) som Magnus fixade idag så skall det nog gå bra!

Imorgon är en annan dag!

Inga kommentarer: