som blev lite bättre..

Det svänger fort här.
Avdelningen är knökfull och fler patienter trillar in.
Jag hade precis lagt mig tillrätta i min lilla garderob och startat igång Greys när min härliga läkare Barbro kommer och frågar om jag kan tänka mig att bo på patienthotellet inatt då de behöver min plats till en ny patient på väg.
Ja, ni kan ju ana att jag inte behövde tänka två gånger på den. Jag packade mina väskor på två röda och nu har jag checkat in på samma hotell vi för exakt 9 månader sedan bodde på med vår lilla nyfödda TuvaLuva.
Sova, sova, sova.
Hoppas jag på nu.
Hotellfrukost från 07. Skall vara tillbaka på avdelningen vid 08.30, inga provtagningar och när jag kikade ner i påsen såg jag att jag nu fått kortison i tablettform.

Som sagt, imorgon är en annan dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint ska det va!
Helt rätt, klart Du ska bo på hotell! Njut av frukosten i morgon.
Det har inte blivit så mycket firande här hemma idag, förutom introduktion av AD-droppar då.. NÄSTA månad, då jäklar!
Krya på Dig nu!
Puss & Kram