Siffror man blir glad över

Goda nyheter från ronden.
Mitt CRP sjunker.
CRP är det värde som visar hur inflammationen ter sig.
Ju högre mitt CRP är desto allvarligare är det.
När jag kom in i fredags låg det på 13 (inget någon läkare direkt skulle höja ögonbrynen för, det kan du ha vid en vanlig förkylning)
Idag har det sjunkit till 6.
En liten strimma hopp sjönk till ro i bröstet.
Jag vågar dock inte ta ut något i förskott men skall iallafall om en stund gå ner till Pressbyrån och köpa mig en trisslott!
Man vet ju aldrig.

Jag slipper också Kabivenet. Tackar.
Måste stanna över natten då jag fortfarande behöver ett par rejäla doser Betapred (kortison) men hoppas på goda nyheter om att gå över på Prednisolontabletter imorgon på storronden.

Efter 14 idag får jag iallafall permis och åker hem till syster Lena för att fira Clara som blivit ett år äldre. Hon är nu 15 och skall ta körkort för EU-moppe.
Storasyster Sofia i USA köpte en bil igår. En Volvo S80 (såklart, hon är ju svensk). Med pappa i telefonen som stöd lyckades hon också pruta 1000 dollar.
Vad hände med mina små flickor?

Imorgon blir lilla Tuva 9 månader.
Tiden flyger iväg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att du hamnade på sjukhus igen, hoppas att det blir bättre för dig
Kramar Lisa

Anonym sa...

Skönt att det går mot lägre siffror, men jag fortsätter att hålla tummen för att vara på den säkra sidan. KraaaaaaaaaM