Blåbärssoppa

Vi kan fortfarande inte vara i fikarummet. Avloppsdroppandet är nu åtgärdat men nu är det fuktskador där inne. Nähä?
Det skall åtgärdas på måndag.
Har precis ätit frukost. Som vanligt blåbärssoppa, två smörgåsar och kaffe. Och en liten mugg blandade piller.
Kunde sova bra inatt trots en hög dos kortison och min sänggranne.
En dam av mycket äldre modell som inte ensam kan lämna sig säng.
Ni kan ju tänka er hur hon uträttar sina toalettbehov. Och vilka änglar här på avdelningen som måste hjälpa till med bytet lite då och då. Även nattetid.
Jag skall inte plåga er med detaljer men jag har tagit med mig en väldoftande lotion att smörja in mig med så räcker det där.
Jag vill heeeeeeeem!!!!

Minsta storlek på nattskjorta här är märkt: S (90-100 kg)
Hallå?
Vilken barnstolek skall vi i 50-kilosklassen välja då?
Jag tog med egen pyjamas.

Sitter och läser om Rockbjörnen.
Säkert en helt fantastisk tillställning (såklart med proffsiga Hanna i spetsen) men jag kan ändå inte förstå det här med Håkan Hellström och Lars Winnerbäck?
Jag har aldrig fattat deras grej. Inte deras musik heller.

Nu väntar jag igen på ronden.
Fick veta att det är Åsa som rondar. Gestapoläkaren om ni kommer ihåg.
Jag skall strax snöra på mig boxningshandskarna och tugga lite taggtråd.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag väntar med spänning på hur "ronden" med Gestapo-Åsa gick (hehe) hon har granterat inte förberett sig med taggtråd.

Anonym sa...

Gumman, i sjukhusvärlden betyder "S" stor, det har jag lärt mig :-) Testa "L" istället, det betyder alltså liten.
Vi SKA ses snart, så är det bara.
Förresten så ska jag nog se till att Du ska lära Dig tycka om Winnerbäck!! Kanske ska komma över till Dig med ett gäng skivor... Du kommer väl ingenstans nu va? ;-)
Saknar Dig!
KRAM

Linda Clarenbring sa...

Hahaha, tack vännen för att du lär mig lite sjukhusspråk. Nu fattar jag varför kläderna jag plockade fram såg ut som tält. Skall genast snocka i skåpet efter några L istället.
Winnerbäck.. nja. Okej då. Du får en chans att övertyga mig!
Puss

Anonym sa...

Hej på dig!
Krya på dig, vi vill gärna se er snart. Många kramar från oss.