Ventrubbel

Idag har det varit stiltje i mitt rum. Ganska skönt för nu är kroppen så trött så jag orkar knappt svänga benen över sängkanten.
Vaknade kl 03.00 inatt av att min ven kläggat igen och Kabivenet börjat gå subkutant (alltså utanför venen). En bula stor som en tennisboll på armen. Ajajaj. Blev till att försöka på andra armen. Det höll i 3 timmar, sen gick den också subkutant. Hela kroppen skrek av smärta och när de kom in kl 06.00 för att tömma mig på ytterligare 5 rör blod i armvecket kände jag mig ganska uppgiven.
Men kortisonet och antibiotikan måste in och en ny infart krävdes. Venerna slog tilt. Susanne försökte 4 gånger. När den stora venen i höger hand sprätte till som en gummisnodd och sprack gav vi upp. RemicadeAnna fick komma in och ta över. Till slut fick vi till en som fungerade. Nu ser jag ut som värsta sortens knarkare på armar och händer. Bulor, stickmärken och blåmärken överallt. Man får ju tacka gud för att man inte är spruträdd.
Vill de hålla mig här länge till hoppas jag på en CVK nere hos kirurgen. Typ ett sugrör rätt in i den stora venen uppe vid halsen. Låter förhoppningsvis värre än vad det är.

Annars har det varit en bra dag. Vi kan konstatera att något har hänt inne i tarmen och det till det bättre. På fredag görs en ny koll och beslut om vidare Remicade eller operation. Vilket det än blir känner jag mig positiv och vet att allt kommer att lösa sig till det bästa.

Dagens absolut bästa. Mys med Magnus och lilla älskade Tuva.

3 kommentarer:

Josefine sa...

Vilken mysig bild på er två!
Och vilka positiva nyheter - i alla fall andra delen av inlägget.
Håller fortfarande tummarna konstant.
Och Du finns i mina tankar konstant.
KRAM Jossan

Cina sa...

Men vad f--n, jag som knappat på ordenligt så försvann allt för jag var tuvngen att skaffa konto...

Ja ja. tårarna som rann i en strid sröm har under registreringen hunnit torka. Men känslan sitter kvar. Vilken fin bild på er två!!! Sen ska erkännas att en och annan tår föll av ren skräck också. Dessa stick och biverkningar är mer än det här klen astycket skulle klara av. Du är min hjälte Linda.

Är så glad över att de dyra dropparna verkar vara värda sitt pris. För min del får Fredrik gärna höja skatten med någon krona :)

Stor godnatt kram! Carina

Anonym sa...

Har vantat med spanning pa nagra goda nyheter fran dig, skont att hora att det borjar handa nat. Vi haller tummarna for dig Linda, kampa pa!
Kan beratta att vi har det bra har i Israel, saknar inte hostrusket i Sverige... I kvall ska vi ga pa brollop pa kibbutzen vilket kommer att bli roligt. Nasta vecka ar det judiska nyaret som vi kommer att fira med familjen bade hemma och sen med familjen i Jerusalem. Oliver mar bra, kryper mest bakat och at sidan an sa lange men han kampar pa for att lara sig.
Manga kramar!