Beslutet

Det finns dagar man för evigt kommer att komma ihåg. Nästintill varje minut av den. Idag är en sådan dag. Jag har tagit ett av de största besluten i mitt liv.
Min tarm orkar inte mer. Kortisonet klarar inte av att läka ut inflammationen. Kirurgen har varit här och jag står nu på kö för en stomioperation. Panik, hysteri, skratt och gråt har avlöst varandra hela dagen. Nu känner jag ett lugn. Nu är det klart och såhär får det bli.

Ur allt detta elände har jag och Magnus iallafall fått vår alldeles underbara dotter Tuva och dagen hon kom är den allra bästa i hela mitt liv. Jag bjuder på en bild från den dagen och tänker på hur lyckliga vi trots allt är!
Det är sannerligen värt att leva för!

2 kommentarer:

Josefine sa...

Gumman, det är ett klokt beslut, det är jag säker på.
Du kommer att fixa detta alldeles utmärkt & snart kommer Du att må så himla bra - det är det viktigaste.
Många kramar.

Anonym sa...

Hej Linda, jobbigt beslut du har fattat idag men det viktigaste är ju att du får må bra. Hoppas att du snart känner dig mycket bättre å får komma hem till familjen & mysa med dem. Kramar Kristina & Stefan