Dyra droppar

Idag gick Arlanda Express igenom mitt rum här på 92:an. Åtminstone kändes det så.
Tack och lov att min syster kom hit imorse för att bevittna det som hände för jag tror jag i chocktillstånd inte kunnat komma ihåg något annars.
1. Ronden kl 10.30. Okej, beslut om operation taget av patient. Det blir absolut den här veckan. Ingen idé att vänta.
2. Kirurgerna kommer in kl 11.00. 2 st. Jan-Erik i spetsen med Fredrik i hasorna. Jag känner mig coollugn, frågar om de vässat knivarna och vill såklart veta när jag nu skall göras klar.
Då händer något så totalt oväntat. Jan-Erik tar kommandot, pekar med hela handen och talar om att här skall minsann ingen buk öppnas upp och varför har jag inte redan fått påbörjat försök med Remicade?
Jag och min syster sitter som två frågetecken, ser Jan-Erik stega ut i korridoren och säger: Nu ser ni till att 3:an direkt påbörjar sin första dos Remicade!
Inom loppet av en timme var jag uppkopplad till denna lilla inrättning och kunde under två timmar se den extremt dyra vätskan rinna rätt in i min ven med hopp om att detta kanske är det som fungerar.
Min klippa Susanne tittar på mig så stolt och har nästan tårar i ögonen. Jag kommer aldrig kunna tacka henne nog för allt hon gjort för mig de senaste dagarna. Änglar finns!

Nu sitter jag här återigen i min ensamhet och jag är fortfarande inte riktigt säker på vad som egentligen hände idag.
Jag vågar inte känna efter hur jag mår. Vill bara vara. Är lycklig så länge smärtan håller sig på avstånd. Är hungrig men vågar inte äta. Vill inte reta tarmen.
Snart får jag iallafall mina 1000 kcal i Kabivendroppet. Kanske stillar den värsta hungern men guuud vad jag längtar efter en hamburgare.
Jag är fullt medveten om att operationen fortfarande lurar runt hörnan men idag tände någon ett litet ljus för mig i fönstret. Det är jag så tacksam för!

5 kommentarer:

Josefine sa...

Snart blir det hamburgare också! Och tänk, ALL mat kommer att kännas billig i jämförelse.
OCH alla skor...
Idag är en GLAD dag (tårarna Du fick se var ju faktiskt GLÄDJEtårar så de räknas inte..)
KRAM Jossan

Anonym sa...

Åh hjärtat! Jag tänker så på dig! Tänk hur vi kämpade oss igenom södermälarstrand iklädda plastpåsar på fötterna för att slippa all snömodd. Allt för att ses och komma ut på en joggingrunda. Du kan allt kämpa du!
Allt går med vilja. Var lika stark nu som då. Vi ska frossa på Där Med Pasta när du kommer hem igen, det har du mitt ord på!

Anonym sa...

Hejja dig, kämpa på!

Anonym sa...

Älskade vän! Vilken underbar läsning. Vi håller alla tummar att du slipper operation med den nya medicinen. Snart är du på benen och vi ska gå premiärpromenad med du & jag, Axel & Tuva!!! PUssar & gosiga kramar

Anonym sa...

Hej Linda
Var in på din blogg och kollade efter en lååång tid...
Vilken pärs du går igenom.. stackare jag som tyckte synd om mig själv för jag har börjat jobba nu...och ska vara ifrån min lilla guldklimp MOA som föddes 13/7 2007. Nu är Jonas hemma till januari. Nu sitter jag här och gråter när jag läser hur du mår...
Håller tummarna för dig att du ska bli frisk och kry och komma hem till lilla Tuva som är så SÖT.
Blev lååångt inlägg men har inte nån mail till dig.
jag nås på ulrika.noren@poolia.se om du vill maila.
Kramar Ulrika Norén