5 månader

Idag blir lilla Tuvis precis 5 månader gammal. Pappa Magnus hade dagen till ära satt på fina pikétröjan från Zara och matchat med så snygga byxor och strumpor.
Vi firade men en liten lunch/fika i Danderyds stora cafeteria. Tuva fick en bit morot att suga på. Hon fattade inte riktigt vad hon skulle göra med den först men lät den hänga i mungipan en stund innan hon tyckte sina plastnycklar var roligare. Efter det fick hon sova en stund i mammas roliga säng som går att höja upp och ner.
Jag passade på att göra saker som gjorde mig lycklig för stunden. Organisera om i hennes skötväska och bädda ordning i vagnen.

Förutom att återigen behöva vinka sin härliga familj adjö är det jobbigaste just nu att min kropp inte orkar någonting. Jag kan med nöd och näppe böja mig ner för att ta upp något jag tappar på golvet. Sen är jag helt slut i 5 minuter. Verkligen läskigt hur muskler kan vara en sådan färskvara!
Imorgon får jag äntligen åka hem på permission. Har försäkrat mig om att precis ALLA vet om det på avdelningen. Efter ronden släpps mina bojor för ett par timmar. Hem och sitta i soffan. Snacka om att jag skall njuta!
Magnus har både dammsugit och torkat golven idag. Han upptäckte att det var lite dammigt imorse när solen kastade in sina strålar genom fönstret. Min älskade make. Han är underbar.
När jag kommer hem på riktigt skall jag lära mig "bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete".
Så det så.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jippie - permis!!
Och det där med lite skit i hörnen, det låter klokt:-)
Ha nu en riktigt mysig helg och grattis Tuva-Luva på 5-månadersdagen!
Kram

Anonym sa...

oj, jag är bara hemma i byn denna HELGEN, det blev lite fel där...