Ett helvete med svängdörrar

Jag kommer inte ut. Jag blir tokig.
Så fort jag känner vittring av en öppen dörr svänger den tillbaka och slår mig rätt i ansiktet.
Jag känner mig inte bättre.
Kortisonet håller mig vaken hela nätterna, munnen är torrare än sahara och smärtan får mig att krypa längs väggarna.
Och för att göra det hela ännu mer ironiskt skriker löpsedlarna mot mig "Gå ner 4 kilo på 4 veckor"!
Jag har tappat 3 kilo på drygt en vecka och inte fan beror det på alla läckra recept och glada tillrop du läser om i tidningen inte. Vilket hyckleri. På den här avdelningen skiter vi ut det. Undrar om hon bajstanten på tv som analyserar skit skulle gilla att vara här och gräva runt.
Hellre tjock och frisk säger jag.

Nu blev det bittert. Sorry.
Jag är bara så less.

Dagens uppgift: Att ta mig igenom dagen. Imorgon är det måndag och då hoppas jag på besked om ny medicin.
Mitt tuberkolostest är än så länge negativt.
Jag hade ingen feber imorse och mitt blodsocker låg på mycket fin nivå.
Kände jag precis vittring på en öppen dörr igen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men gumman, jag önskar att jag kunde göra något för Dig.
Jävla helvetessjukdom!!

Men vi ses snart - då ska jag krama Dig!
Många KRAMAR såhär så länge

Anonym sa...

Jossan, jag håller med dig! Jävla helvetesskjukdom! Så jobbigt att behöva åka härifrån, dessutom utan att ha ett klart besked typ tisdag klockan 13.37 och två hundradelar då blir linda utsläppt och är tokfrisk! Stumpan (linda alltså) se nu till att må bra och vila.. hmm jag är ju i samma rum som dig så jag säger det oxå..