Skrämmande syn

Hm, kom just tillbaka från affären och på väg dit fick jag syn på någon mycket oroväckande.
Mitt på Långholmsgatan stod 3 st megasminkade tjejer i 13-årsåldern (kvalificerad gissning) och drack 2,5%-ig cider direkt ur burken!!
Hallå? Hjälpe mig.
Vad gör dom efter skolan nuförtiden egentligen? Inte åker de hem och läser läxor verkar det som.
Snarare hinkar cider på öppen gata.
Somebody call their parents please.
Hur skall detta gå? Behöver vi bevaka våra barn 24 timmar om dygnet eller kan man på något sätt lära dem vad som är rätt och fel?

Vad gör man annars när man är sjukskriven? Sjukskriven.. ett ord jag får eksem av.
Jag föredrar:
Tillfälligt ur gängorna
Påverkad av höga kortisondoser
Inte 100% på banan

Man klättrar lätt på väggarna. Är ytan dessutom begränsad till 60 kvm mellan väggarna är det stundtals väldigt jobbigt.
Hur många gånger i veckan kan man dammsuga, torka golven, vattna alla blommor, sortera lådor och mot sin vilja syna diverse skavanker i golvet och sprickor i tack och väggar och fundera på om man skall orka göra något åt det.
Svar: alldeles för många gånger..
Däremellan ägnar jag mig åt min nya hobby. Att sticka.
Har hittills åtstadkommit två halsdukar och är nu inne på en mössa.
Någon som vill beställa något av ovanstående i valfri färg går det bra.
Magnus har dock en annan idé om hur jag skall få tiden att gå och ändå vila i soffan vilken han påpekar är viktigt ca 5 gånger om dagen.
Han köpte mig igår två stycken PS3-spel.
Tiger Woods golfspel och Sega Rally.
Tyvärr inga krigsspel av kvalité på marknaden ännu så fram till dess får vi lira golf på touren och köra bil.

I helgen tog vi äntligen tag i vårt badrum med hjälp av fantastiske Ulf.
Blir ingen billig historia det här med barn inte.
Jag vill promt ha in en tvättmaskin vilket betyder badkar ut och duschkabin in.
En duschkabin kostar från 8 000 kr och uppåt om man skall ha den i korrekta mått. Det var väl ingen som trodde att vi kunde få plats med en kabin av standardmått (80x80) i vårt badrum? Nejdå, en dyr 70x90 var naturligtvis det enda alternativet.
4 veckors leveranstid är det också.
Och det slutade inte där inte. För att ytterligare frigöra lite plats i vårt minimala badrum passar vi på att köpa ett mindre handfat med passande skåp till också.

Någon som är intresserad av ett gratis badkar i standardmått så finns det ett att hämta hos oss.
För er som funderar på att köpa ett badkar kan jag från säkra butikskällor informera om att de kostar från 8 000 kr och uppåt beroende på vilken modell du vill ha!

Om ca 40 minuter kommer äntligen Magnus hem så jag har någon att prata med.
Under tiden går jag ner i tvättstugan och börjar förbereda middagen.
Jag har tid för väldigt mycket praktiska saker just nu...

Inga kommentarer: