Skickar man shoppare?

Nyss hemkommen från utförsäljningen.
Visst fanns det schyssta saker men även om det är bra rabatt så blir ett par tunna sandaletter från Jimmy Choo som startar på priset 8900 kr ändå för dyrt.
Och tydligen hade jag missuppfattat något. När jag kom dit upptäckte jag att tjejerna skickar sina killar för att handla.
Är det för att dom inte vill ta pengar ur sin egen plånbok eller att dom inte hade tid att gå dit?
Två killar som såg ut som kopior vandrar in i butiken.
2 meter långa, rakat huvud, solbränna som endast kan fås i solariet på gymet, svarta Monclear-dunjackor, svarta träningbyxor och gympaskor.
Mobiltelefonerna i högsta hugg med flickvännen/frun i andra änden som gav tydliga instruktioner att det var ENDAST portföljer från Mulberry som gällde.
Jag funderade på om det var så att jag skulle gå därifrån och ringa dit Magnus istället?
Men skulle jag då be honom åka hem och byta först och smörja in sig med brun utan sol eller skulle han kunna komma dit i kostym?
Efter att ha kikat runt en stund hittade jag en helt underbar Gucciväska i svart lack.
På vägen hem messar jag till Magnus:

"Hittade en grym väska. Den kostar 12400 kr men 70% rabatt! =) Puss puss"

Det tog ca 20 minuter innan han ringde upp. Förmodligen då hans hjärta börjat slå igen.
Jag hörde tonen av chock i hans röst.
Naturligtvis informerade jag honom ganska omgående att jag var inte galen och jag hade inte köpt väskan.
Jag hörde honom dra en lättnades suck.
Väskan var förbannat snygg men jag får nog sälja något först innan jag överhuvudtaget kan tänka tanken..

Och jag var glad att jag inte skickade dit Magnus.
Han hade förmodligen dött av att bara titta på prislapparna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har bara en sak att säga om realisationer.

Varför köpa saker som blir över som ingen vill betala fullpris för? Är dem inte värda pengarna eller för fula?

När jag jobbade i butik och vi hade 50% så var det inte dem snygga, schyssta och coola grejjerna som fanns i hyllorna, utan det var det dära bottenskrapet som man egentligen inte ens ville ha framme i butiken för det kunde ju faktiskt skrämma bort kräsna kunder.

Nej usch och fy för rea... OBS! Nu vill jag ju inte att du skall köpa fula, dyra saker till ordinarie pris heller... ;-)

Linda Clarenbring sa...

Jag köpa fula grejer? Öh.. aldrig.

Anonym sa...

Hade väskan passat att hänga på barnvagnen? Men tanke på vad en "blöj-extrakläder"-väska kostar passande märket på den barnvagn ni ska ha kanske det hade varit en bra affär - troligen schysst andrahandsvärde på blocket sen om ni ska sälja vidare....

Linda Clarenbring sa...

Oh kära "stickmönster översättar ab"!
Tusen tack för det underbara inlägget. Väskan skulle passa perfekt att hänga på den tyska kvalitetsbarnvagnen!
Kanske skulle jag tänka ett varv till nu.
Utförsäljningen är öppen imorgon igen..