PRO vs ungdomarna

"I love Europe" sjunger Christer Sjögren i tv på bästa sändningstid en lördag.
Hela PRO (som förmodligen hade årsmöte i lördags) blir alldeles till sig och spenderar mer än gärna ett par kronor på att ringa ett röstsamtal och skickar den solbrände, välkammade fd Vikingen direkt till Globen.
Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig.
Och tjejerna med plymer? Jisses..
Någon som tror vi skulle ha en chans med den i Serbien i maj?
Man har ju iofs varit med om både det ena och det andra när det gäller Eurovision Song Contest så varför inte?
Men, men är man inte ett baltiskt land har man ändå ingen chans!
Att Amy skulle "vinna" hade man ju redan läst på löpsedlarna så det var ju ingen överraskning.
Inte heller om man tänker på dagens 15-åringar med deras överladdade kontantkort i sina mobiltelefoner.
Schlagercirkusen är här igen!

I helgen har vi roat oss med att spela golf.
Ja, inte på riktigt alltså utan på PS3.
Jag är förbannat bra på att spela golf på PS3. Hade jag varit lika bra i verkligheten hade jag förmodligen varit rik nu.
Inte riktigt lika bra gick det för Magnus. Stackarn förlorade två omgångar i rad och tyckte vid något tillfälle att det var "ett jävla skitspel".
Undrar om det hade något att göra med vilken gubbe man valde i spelet? Jag var Annika Sörenstam och Magnus var Thomas Gustavsson.
Jag vidhåller att det var mina skills med kontrollen som avgjorde..
En väldigt rolig feature i Tiger Woods PGA Tour 08 är att man kan lägga in ett foto på sig själv och skapa en spelare i spelet som liknar dig själv.
Jag skall försöka ta ett kort på mig själv i TW PGA Tour 08 så får ni avgöra om det är likt eller inte.
Problemet var att man har inga som helst skills.. man börjar från blankt papper. Helt plötslig slog jag helt åt h-vete dåligt.
Jävla skitspel.
För Magnus gick det bättre och han vann första omgången överlägset.
Tricket är att "träna upp" sin spelare.
Får väl traggla ut på drivingrangen då!

På stick och garnfronten har jag efter konsulterande med min "stickhelpdesk" (syster Maria alltså) bestämt mig för att ge mig på en poncho med flätmönster.
Jag har fått hjälp att tyda grekiskan i stickmönstret och skall nu göra en "provstickning" för att avgöra om jag är klar för detta eller inte.
Annars får det väl bli en tredje halsduk..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kommer det sig att vissa (no names) i vår släkt alltid ska ge sig på överkursen direkt - överflöd av självförtroende -antagligen. Blev det någon fläta, eller bör jag avsätta tid för konsulting i helgen?

Linda Clarenbring sa...

Jag har nu med stor framgång provstickat och åstadkommit en mycket fin fläta!
Vädur = alltid överflöd av självförtroende