På besök på öfvre

Var i finkvarteren idag minsann.
Karlavägen.
Hatt-tanternas och småhundarnas hemmaplan.
På väg till naprapaten passade jag på att ta en fika med min styleguru Paula.
Vet ni att det finns så många roliga secondhandbutiker på öfvre?
Östermalmstanterna måste ju ha någonstans att dumpa alla sina oanvända märkesväskor och Herméssjalar. Och vi vanliga svenssons får någonstans att gå för att göra fynd!
I den händelsen att vi skulle bli bjudna på maskerad och klä ut oss som östermalmare..

Ett snabbt stopp för en latte blev det på Divino.
Divino är verkligen ett så överskattat ställe.
Ni vet ju alla vem som står som ägare till det stället. Nämner honom inte vid namn här men finns det någon mer överreklamerad och OTT till människa?
Gillar hans fru dock som enligt skvallerpressen har hundratals par skor!
Inte en människa på hans lilla deli men han försöker ändå se mer än överspänt busy ut med örsnäckan i örat, tajta märkesjeans och halsduk.
Och det mörka håret bakåtslickat med tonvis av gele. Like someone else that we know...
Nä. Latten var blaskig och pastaportionerna för små.
Men det lockar visst till sig en viss sorts människor.
Som vanligt känner man sig alltid nerklädd när man sitter brevid Paula som dagen till ära var underbart stylish klädd i svarta stövlar, smal svart kjol, lila skjorta och en matchande lila slips till.
Och jag. Ja, jag såg mest ut som en stoppad korv. Kände mig som en också.
För att slippa känna dig som en korvstroganoff på Divino Deli kan jag tipsa om följande outfit, vilket de två tjejerna som kom in strax efter oss hade:

- Blonderat långt hår (extensions?)
- Svart polotröja
- Burberrykjol
- Svarta strumpbyxor och ballerina (trots att regnet öste ner ute)
- Louis Vuitton dataväska (vad annars liksom..)
- Och inte att förglömma - långa naglar av acryl som man skall liksom sitta och knacka lite med på glaset. Kanske var det för att hon ville att alla skulle se hennes fejkvigselring på vänster hand?

Nä, vi tog till slut kaffet to go och jag begav mig hemåt södermalm igen.
The land of the regular people.
Jag trivs så bra här!
Och förresten tycker jag korvstroganoff är jättegott!

Inga kommentarer: