Oväntat besök?

I helgen fick mamma äntligen flytta in i sin nybyggda lägenhet. Jättefin är den!
Mycket prylar blev det trots utrensning.
Jag hade den tunga uppgiften att fotografera och dirigera. Om jag får säga det själv gjorde jag det galant!
Men man kan konstatera att folk är inte kloka ibland. Varför skall alla människor parkera precis utanför porten just den dagen när flyttbilarna avlöser varandra?
Man kan ju bli galen för mindre.
Hissen fick gå skytteltrafik mellan entreplan och 4:e våningen. Först till kvarn liksom. Jäklar vad mina systrar rusade!
Mammas grannar Algot och Birgit, båda med ena foten i klev ut mitt i värsta ruschen och trodde dom skulle kunna åka hissen ner. Öh, icke.
Algot och Birgit fick ta tag i ledstången och gå ner istället.

På söndagen var vi och glodde på hus i Åkersberga. Mittemot syrran. Det tyckte Clara var alldeles förträffligt för då kunde jag ju komma över och städa om jag var sysslolös på något sätt.
Fick mer än gärna städa i hennes rum.
Jo, man tackar.
Huset kan med två ord beskrivas: Nej tack.
Kl 14.00 åkte vi för att titta på nästa hus.
Oroväckande lugnt utanför det huset när vi kom kl 13.57. Vi gick en sväng för att titta på området. Kl 14.03 var det fortfarande inte en enda spekulant i närheten.
Vi tänker:
- Nej, här har vi inte tid att stå och kliver in på tomten.
Precis när Magnus skall ta tag i dörren hör vi att det är barn som skriker där inne.
Va? Är dom fortfarande hemma?
Vi lägger benen på ryggen och rusar ut igen. Ut till bilen, ringer Clara som får kolla på hemnet igen.
Oj, visningen är nästa söndag.
Vilken tur att vi inte ryckte upp dörren!!
Man undrar ju vad det hade blivit för reaktion och om dom hade Gevalia hemma..?

Idag har jag sålt badkar.
Blocket.se är helt outstanding. Drygt 4 timmar tog det.
Allt kan man sälja.
Sms från mamma: "Va fan, köper dom gamla badkar också?"
Bevisligen så gör dom det.
Nu är badrummet klart för installation av duschkabin och tvättmaskin.
Duschkabinen står i 5 olika kollin i vardagsrummet. Tvättmaskinen är inhandlad på nätet och levereras till dörr någon gång denna vecka.
Är det inte fiffigt hur man kan lösa saker så säg?
Nu är det fritt fram för fantastiske morbror Ulf att fixa med rör och slangar!

Återkommer med bilder!

Oh, våra kära vänner Carina och Marcus har i söndags nedkommit med en söt liten dotter.
Ett stort grattis till familjen Pahl-Skärlind!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag måste bara delge alla, helgens skönaste "flytt" kommentar.
Alla sliter som galningar med lådor och prylar som aldrig verkar ta slut. När Bengt dyker upp och ser allt som ska pressas in i mammas tvårummare rusar han in till mamma och säger "men Monica du vet väl att det är en tvåa du har köpt?"