Snart så..

Idag pratade jag med min älskade vän Josefine. Hon skall snart, snart får en liten flicka.
Faktiskt så kan hon komma vilken dag som helst.
Jag förvarnade henne att från och med nu kommer vi att ringa i tid och otid och så fort hon inte svarar kommer vi att lämna ett meddelande och säga:
-Jasså, det är dags nu? Är ni på BB?

Det är sånt som man får räkna med när man är "due any day".
Det skall bli så kul med ytterligare en liten flicka i gänget och lite hinner vi ju rulla vagnarna runt på söder innan några av oss skall tillbaka till verkligheten (vilket jag hela tiden förtränger..)

Julen ligger runt hörnet.
Jag blir tokig. Jävla stress. Folk överallt. Vad skall man köpa och till vem? Kan man inte bara avskaffa julen?
Jovisst, det är mysigt med granar, julmat och levande ljus.
Men inte om man riskerar att få en hjärtattack på kuppen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha - jag är beredd! Mer beredd på era meddelanden än själva förlossningen dock... Ikväll ska jag på julfest med jobbet, om jag inte svarar i telefon, så vet ni det i alla fall ;-)
Några promenader ska vi väl hinna med innan Du börjar jobba?
Det blev jättejättefint med nya bordet+stolarna!
KRAM