Rakt in i hjärtat

Idag var det läkarbesök på Danderyd.
Medan Malin, Tuva och Isak satt i väntrummet och läste Svensk Damtidning träffade jag dr Fouad för att diskutera hur vi skall gå vidare.
Alla min prover så mycket fina ut. De tidigare röda siffrorna i mina blodprovsresultat (som betyder att det inte är riktigt bra) var nu alla svarta och därmed fick jag med beröm godkänt.
Vi fortsätter med Remicade var 8:e vecka, träffas igen om 6 månader och gör en ny utvärdering.
Sen ville han känna på magen, lyssna på lungorna och hjärtat.
Där tog det stopp.
Jag har alltid vetat att jag har ett blåsljud på hjärtat, troligen medfött.
Det har dock aldrig orsakat mig några bekymmer.
Nu tyckte han att det inte alls lät bra.
Så, det blir remiss till hjärtläkare på Danderyd för ett EKG och ultraljud.
Nu har jag snart avverkat alla avdelningar på det sjukhuset!
Tandreglering, Gastro, Kirurgmott, Förlossningen och nu Thorax.
Vad finns kvar?
Ja, skall vara Ortopeden då...

5 kommentarer:

Josefine sa...

Men gumman, varför ska det vara så här?? Men det var ju BRA nyheter också och vi kan väl säga som så att vi GLÄDS åt dem nu och så ser vi hjärtkontrollen just som en kontroll? Visst? Det är bra att de är noggranna och tar hand om Dig, det tycker jag!
Puss & Kram

Anonym sa...

Skönt med första läkar beskedet och lycka till med nästa kontroll av hjärtat.Bra att dom har koll på dig, med alla undersökningar. Man får se det positiv att dom undersöker allt. Vad duktig Tuva är som kan stå redan, nu kommer ni ha full rulle hemma. Vill passa på att önska er en god jul och gott nytt år.
Tänker på dig och lycka till med undersökningen.
Kram Lisa C

Anonym sa...

Men Skorpan då, usch vad många turer det blir till sjukhuset. Denna gång var nog det som hördes bara ett extra slag som slår för din älskade Tuva. Puss & Kram

Anonym sa...

Usch vad mkt sjukhus Linda!! :-( Men det är bra att de håller koll och inte missar ngt. Det kommer säkert gå bra! Passar oxå på att önska hela familjen god jul och gott nytt!!! Kram från Hanoi!

Anonym sa...

Vad skönt att dina prover var så bra! Ha en underbar JUL och ett Gott Nytt År utan sjukhusbesök.... Hojta till när ni är i Örsa någon gång så våra småtjejor kan leka lite!

Kram Ulrika Norén