Lysande frånvaro

Lucian. Ja, hon lyste med sin frånvaro.
Jag såg inte så mycket som ett levande ljus komma skridande igår ens en gång. Risigt.
Och ingen rimfrost på fönstret heller.
Julen är liksom inte som den brukade vara.
Åkte iallafall förbi Prisextra och köpte lite lussebullar och pepparkakor.
Alltid något.

Jag måste förresten vara världssämst på att gestikulera.
Igår skulle jag med tandborsten i munnen försöka få Magnus att förstå att han skulle ge Tuva en ny blöja.
Han stirrade oförstående på mig och frågade om jag hade bajsat på mig?
Ridå.

På kvällen stack Magnus iväg på partaj med grabbarna eller "träffa grapparna" som det ser ut som han skrivit i kalendern i köket. Hans massmördarhandstil är inte lätt att tyda.
Tuva var hur trött som helst och somnade redan 18.30.
Kl 20.30 stod hon upp i sängen igen och ropade.
Jag tog upp henne och hon passade på att storpoopa och kissa ner hela skötbädden.
Sen somnade hon om igen.

Jag kollade på Tracys hämnd.
En riktig 80-tals rulle med tuperat hår, axelvaddar och kassaskåp som öppnas med hjälp av ett stetoskåp. Underbart.

Inga kommentarer: