Fluff, puff och ett guld.


OS-GULD ISHOCKEY 2006

Är det inte fantastiskt så säg?
Jag har inte varit så nervös på länge. Vi kunde inte sitta still. Vi kunde inte äta. På slutet kunde jag inte ens titta. Jag stod ute i köket och Magnus fick bevaka.
Jag gjorde ett tappert försök att återuppta min stickning (en fluffig halsduk) för att liksom kontrollera mina darrande händer.
Tills jag upptäckte att jag satt och stickade en halsduk som var vit och blå. Jag slutade tvärt.
Men nu känner jag att jag kanske skall ge den som något slags tröstpris till någon av de stackars matchspelarna tillhörade Finland som lite stillsamt fällde en tår efter sitt nederlag...?

Igår kom dom till Medborgarplatsen.
Aldrig är man väl mer svensk än vid sådana här tillfällen?
Grattis Tre Kronor!

Jag har fått stora puffar-sjukan.
Felet är vår Tomelillasoffa hemma. Den med kuddar. Massor av kuddar. Kuddar som blir tillplattade när man lutar sig mot dem. Och så ser det stökigt ut!
Jag fluffar och jag puffar. Varje dag. Flera gånger om dagen.
Jag är trött i mina armar!
Någon som vill köpa en Tomelillasoffa?
Färg: Alma Natur (relativt ny klädsel)
Säljes billigt till någon som orkar puffa (och bära den nerför 3 trappor eftersom den inte går in i hissen)

För ett par år sedan var jag i Philadelphia på tjänsteresa och vi bodde på Four Seasons Hotel.
Där fanns en kille vars heltidssysselsättning på hotellet var att fluffa kuddarna i hotellets soffor.
Undrar vad han tar i timmen...?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju bara så fantastisk!! Och så jäkla rolig :-)
Nästa vecka ses vi!!

Anonym sa...

Intressant ämne! Känner igen problemet med platta kuddar. Jag puffar o fluffar oxå på mina för jämnan (eller när jag orkar göra iordning soffan vill säga!) Har även jag en soffa från IKEA, en Göteborg och kuddarna är av samma dåliga kvalitet där oxå! Ett tips för kuddälskaren är kuddar från Åhlens!
Gillar din blogg! :-)

Linda Clarenbring sa...

Jossan: Tack vännen, min goa supporter! Snart ses vi!

Linda Clarenbring sa...

Frida: Skönt att höra att jag inte är ensam om detta dilemma!! Måste kolla in vilken soffa du har på ikea.se.
Håller med om Åhléns, rena paradiset för kuddälskare!
Vi har massor av kuddar i sängen också.. det var visst jag som envisades med det.. magnus plattar till och jag puffar upp..
Så kan det vara! Ha det bra!

Camilla sa...

Åhhhhhh "kuddpuffare"!?!?! Varför inte bara låta kuddarna vara platta undrar jag??? :) Hahaha fråga Carro om hon vill köpa soffan, hon köper ju alla möbler som säljs på internet hon kan få tag på....

kraaaaaaaaaaaaam