Kommersiellt trams och guld, guld!


Alla hjärtans dag. 14 februari.
Vem är det som kom på det? Någon som ville tjäna en hacka förstås.
Priserna på rosor skjuter i höjden och alla möjliga onödiga saker i hjärtform finns till salu.
Kommersiellt trams är vad det är.
Fast... idag när jag fick ett enormt blombud så tyckte jag nog att det var ju lite mysigt iallafall.
Min älskade Magnus har idag skickat fem stycken stoooora röda rosor med bud.
Är han inte söt så säg?
(tur att jag i sista sekund fixade en grej imorse..)
Dock inga blommor. Jag har bara en vas och den går ju åt till min jättekvast nu..

Men allvarligt då.
Ikväll när man kommer hem. Skall det slås på stort då och ätas finmiddag med vin och trärätters?
Duger inte med blodpudding?
Rester från igår?
Inte?
Kommersiellt trams var ordet..

Det är väl ingen som missat att Sverige tog två GULDMEDALJER idag?
Tackar Lina Andersson och Björn Lind för en enorm insats på slutspurten!
Ni såg väl Björn Lind? Han liksom hoppade i mål på sina skidor!
Det var det roligaste jag sett sedan Steven Bradbury tog guld i 1000 meter shorttrack i Salt Lake City enbart för att alla andra ramlade.
Vi skrattade hysteriskt.
Om ni missade det finns klippen på svt.se.

Imorgon gör Tre Kronor entré på isen kl 11.30. Lunchmöte blir det va?

Ikväll är Charlotta hundvakt till den lilla sprallisen Dino (även känd som Dildo).
Undrar om han fått hundgodis i form av små hjärtan idag.
Om inte får han garanterat något smaskigt hos Charlotta.

Kom just på att vi har tvättstugan idag.. Happy Valentines Day på er då!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jäklar va äckligt kommersiellt romantisk man är då.. inte nog med det så har jag faktiskt en grej till i bakfickan! Ska man vara kommersiell så ska man, bejbi, du får den under middagen ikväll.. och jag hoppas att du inte läser detta innan.. =)