I bet and you bet att jag vann!


Schlagerhysterin har tillsammans med OS-hysterin tagit ett grepp om Sverige.
Vi har inte tid med annat än att glo på tv.

I lördags var det dags för första schlageromgången i Leksand.
Vi var hela gänget på O´Learys. Käkade middag och hade skoj.
Det skulle bettas på låtar. 20 kr var insatsen. Jag är ingen riktig "better" men jag satte en tjugolapp på Linda Bengtzing.
Linda gick vidare och vi vann!
Okej då, Josefina och Pierre hade också satsat på henne så vi fick dela. 20 kr var vann vi.
Rena storkovan...

Igår var väl en sådär dag för Sverige i OS men det blev iallafall en silvrig medalj till dom tuffa hockeytjejerna. Dom gjorde det bra ändå. Kanada är en hockeynation utan dess like.
David möter Goliat.

Men jisses, såg ni stackars isdansparet igår som började så bra? Han liksom svepte upp henne, snurrade runt, runt och pang! Hon tappar greppet och dundrar rätt ner i isen!
Ajajaj, flickstackarna måste ju minst vara en höft mindre idag.
Hur kunde det hända? Hade hon handsvett? Hade hon smörjt sina händer med barnolja innan?
Synd om henne var det iallafall.

Idag skall jag (som den gamla konståkare jag är) snöra på mig skridskorna, fullständig utrustning och spela ishockey på Hovet.
Elitseriens huvudsponsor möts på isen i en liten miniturnerning.
Ja, jag har självklart konståkningsskridskor. Det ser jätteroligt ut jag vet, men jag kan verkligen inte åka på hockeyrör. Det finns ju inget som tar stopp där fram!?

Nästa söndag skall jag åka med några kollegor till Finland.
Jag fick besked idag att vår resebyrå bokar två dubbelrum med fungerande toalett och dusch.
Tack och lov för att det var fungerande toalett och dusch..

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har inga höga krav Du, gumman :-) En toalett med rinnande vatten så är Du nöjd - det är bra!
I dag har vi planerat med bläck - tjohoo!!!
KRAM