Vår i luften

5 dagar till planerad ankomst.
Inte så mycket som en liten tennisboll i sikte ännu..

Jag gillar verkligen den här årstiden. Bortsett från att mina ögon kläggar igen och näsan rinner pga pollenallergi förstås.
Alla tolkar denna årstid så olika.
Vissa personer slänger sig ner på uteserveringen, plockar av sig till tunn jacka, leggings och ballerinaskor.
På andra sidan gatan går någon i Canada Goosejacka med uppfälld luva.
Några fryser, andra svettas.
Själv har jag precis gått hela vägen från Stureplan och hem. Nu är jag svettig, har något svullna fötter och är lite smått trött i ryggen.
Men det är ju så härligt med den första värmande vårsolen!

Igår hade jag inget att göra när jag hade målat klart så jag bakade en sockerkaka.
Sen gjorde jag pannbiff.
Nu blir det nog vila och blodpudding till middag ikväll.
Någon måtta måste det ju vara!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, man kan ju inte annat säga än att du gör allt som går för att "få igång medicinbollen" -långpromenad och rejäl matlagning. Vad mer kan man göra? Joakims huskur, nähä.....