Dagen D utan D

Idag står det 22 april i kalendern och det betyder angivet ankomstdatum för lilla Clarenbring.
Men icke. Inget ännu.
Bidde inte en stressad vädur.
Blir snarare en lugn oxe.
Som förmodligen inte skriver med bläck i kalendern (tyvärr Jossan..)

Idag var det sista besöket på MVC och Inga. Kändes lite skumt.
Lite "jaha, nu kan vi inte göra mer för dig, tack och hej".
Nu överlämnas jag helt åt Danderyds sjukhus som bestämmer när det är dags att plocka in mig om inte medicinbollen väljer att komma ut självmant.

Så, vad gör man då i väntans tider och första två dagarna på mammaledigheten.
Jo, man åker till IKEA såklart.
Precis som alla andra nyförlösta mammor och höggravida.
Igår hade man lätt kunnat tro att det var en mammagrupp som besökte IKEA i Barkarby. Överallt var vi. Småleende och förstående gick vi runt varandra och strosade.
Man kan strosa på IKEA en måndagsförmiddag ca 1 timme efter att dom har öppnat. Det är knappt en människa där.
Bara mammagrupper.
Idag var jag på IKEA på Kungens Kurva och där fanns inte lika många mammor men däremot en stor grupp kineser som fotograferade precis allt! Lite lustigt var det faktiskt.

I två dagar har jag haft bilen.
Måste erkänna att den är gudomlig att köra. Jag skulle kunna köra runt, runt i den hela dagarna.
Magnus åker ju inte gärna kommunalt och därför trodde jag absolut att jag hörde fel igår när han säger:
- Du kan gärna ha bilen imorgon också. Det går ju mycket fortare att åka kommunalt måste jag erkänna...
Han måste ha lyckats pricka in en tunnelbanevagn utan dårar?

Väntan fortsätter alltså.
Både på medicinboll och på ny soffa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hjärtat,

Håller tummarna för er och medicinbollen! Tur att det fanns några extra kampiggar kvar, hoppas det blir några över också :) Stor kram!

Anonym sa...

Jag ska banne mig köpa både almanacka och bläckpenna till MiniClarenbring! Ordning ska det bli!

Magnus började ju faktiskt erkänna redan i söndags att det tog längre tid att köra bil än att åka kommunalt :-)
Var rädd om Dig!
KRAM