Tidsfördriv!

Just nu behövs massor av tidsfördriv.
Här kommer några finfina förslag:

1. DVD-boxar
Jag och Magnus har tittat igenom Stjärnornas Krig och håller på med andra vändan av Sagan om Ringen (extended version).
För att inte tala om min älskade box med Sex and the City. Jag är inne på 3:e varvet nu och jag tröttnar aldrig!
Efter det blir det boxen med James Bond för andra gången (endast Roger Moore förstås).
Är inte "medicinbollen" ute då får jag gå ut och köpa någon ny box..
Har tyvärr missat att samla på mig Beck-filmerna (trots att jag jobbar på Bladet) men jag kan låna av svärfar.

2. Sticka
Stickning fungerar superbra!
Var igår och köpte garn till två nya saker så nu stickar jag igen så fingrarna glöder.

3. Rensa och städa
Jag förstår nu vad dom menar med att alla blivande mammor "boar" innan det är dags.
Helt plötsligt är det kul att rensa och städa.
Idag bar det av till GRANIT för inköp av två nya boxar att sortera köksgrejer i.
Rev ner allt ovanpå kylen och städskåpet. Shit vad dammigt det var där uppe. Hade Magnus sett mig balasera på barstolarna med dammsugaren i ena handen hade han förmodligen svimmat..

Vä: När jag rivit ner allt (Magnus hade förmodligen sett allt som ett enda kaos och inte fattat hur jag skulle få ordning på det..)
Hö: En timme senare.

4. Umgås
Imorgon kommer Carina och Enya hit.
Hoppas det blir fint väder så vi kan ta en tur ner mot Street.
Regnar det får vi väl titta på film eller använda vår lediga tid att filosofera över framtiden.

5. Promenera
I total brist på fantasi eller ork att ta itu med något fungerar alltid en promenad. Magnus hävdar att det blir lättare att gå på promenad om man har ett mål. T ex gå till någon affär eller liknande. Strosa är inte riktigt hans grej. Jag börjar bli lite benägen att hålla med honom. Fast å andra sidan, är det riktigt fint väder är det inget fel på att "strosa" längs Årstaviken och glo på folk.
Snart är det båtfixardags också, då finns det mycket att titta på!

Såg ni förresten programmet "Nytt läge" igår på TV3 där olika par får hjälp med att köpa nytt hus eller inreda?
Hur töntigt var det inte att programmet sponsras av LEASY och killen som i programmet levererar ny tv och ljudsystem heter Peter?
Hallå..
Undrar hur mycket paret behöver betala i månaden för de nya sakerna de fick..?

Inga kommentarer: