Sol ute, sol inne..

Solen har nått vårt vardagsrum.
Både genom fönstret och i form av solstolar.
Något måste vi ju sitta i så vi kan titta på tv! Det blev till att gå ner i källaren och hämta upp solstolarna igen.
Men de är riktigt lyxiga, dryckeshållare och allt!
Blev dock lite kaotiskt igår när Magnus satt sitt glas vatten i hållaren och flodhästLinda skulle ner i den något djupa solstolen (inte lätt att ta sig upp kan jag meddela)
Stolen välter till och vattnet skvätter ut över golvet och ner i hans stol.
Magnus som är på väg ut i köket vänder sig om och frågar:
- Har du vatten?
När han ser mitt debackel tillägger han:
- Ja, och det har tydligen jag också. I min stol..

Jaha, vad skall man hitta på idag då?
Tack och lov att det är helg snart så Magnus kan vara hemma och hålla mig sällskap.
Jag behöver köpa en virknål i strl 6 så jag kan göra klart min sjal.
Det låter väl som ett hejdundrandes kul uppdrag för dagen..?
Skall jag köpa ett förköpshäfte och ta tunnelbanan eller strosa i solen?
Skanstull, City eller Kungsholmen?
Svåra beslut.

I helgen skall det bli mycket fint väder hörde jag.
Fyra bra ställen att fördriva lite tid: Snaps, Mälarpaviljongen, Street , Loopen och Reggaecafeét.

Undrar om Medicinbollen är medveten om att det är en vårdstrejk på ingång på måndag..?
Skynda, skynda!!
Eller vänta, vänta?

Inga kommentarer: