Vilket intryck!

Det var en riktigt trevlig födelsedag.
Traditionsenligt gick vi till "Söders Hjärta" för att äta middag. Har ni inte varit där rekommenderar jag att ni går dit. Bellmansgatan.
God mat och fantastiskt trevlig personal.
Tjejen som serverade oss var samma tjej som serverat oss så många gånger tidigare.
Hon kommer fram till vårt bord och säger till mig:
- Har du varit här tidigare, jag känner så väl igen dig!
- Ja, vi går ju hit varje år när jag fyller år. Så pratade vi om när jag fyllde 30 fyllde restaurangen också 30 och hon gav mig blommor.
Det kom hon inte ihåg men hon kom definitivt ihåg att hon sett mig förut. Trots att jag ser ut som en melon i ansiktet kände hon igen mig.. kändes lite tröstande efter att jag förbjudit Magnus att ta kort. Vi provade både med den lilla och den stora kameran, jag såg lika tjock ut på alla bilder. Radera.
När Magnus lägger sig i diskussionen och berättar att vi varit där fler gånger än på just min födelsedag vänder hon sig dock mot honom och säger:
- Men dig känner jag inte igen.
Vilket intryck Magnus måste ha gjort på personalen...

Äntligen kan jag vara OC-tjej! Som jag har längtat!
Ända sedan vi var totalt fast i serien OC har jag velat ha en vikbar mobiltelefon!
Har ni tänkt på att i alla amerikanska filmer och serier har dom vikbara telefoner. Och det verkar ju sååå coolt! Liksom bara "flip open and close" med en hand!
Nu har jag en cool, rosa vikbar telefon. Jag har en designer handbag. Det sista som krävs för att bli en fullfjädrad OC-tjej är ett "killer creditcard". Och möjligtvis en cabriolet.
Får nöja mig med en vit Volvo V50. Eller en svart Teutonia Prestige är ju inte heller så illa?
Tror jag har unlimited credit på mitt Eurocard. Är det ett "killercard"?

Hur många gånger har man inte funderat fram och tillbaka på det där med att städa eller inte städa innan man skall ha lägenheten full av folk?
Man vill ju inte att det skall vara stökigt hemma men ändå måste man ju städa igen när alla har gått hem.
Ja, ni behöver väl inte tänka många gånger på hur jag resonerar? Jag städar såklart både före och efter =)
Så nu vaggar jag fram här med dammsugaren och dammtrasan i högsta hugg.
Samtidigt som jag springer upp och ner i tvättstugan för att tvätta sånt som man gärna vill torka i torktumlaren.
Galet? Ja, jag vet.
Jag ska lägga mig på soffan istället. När jag är klar..

Inga kommentarer: