Födelsedag!

Klockan har passerat 14.00.
Nu är jag definitivt 32 år. Eller är det egentligen 32 år och 10 månader?
Varför räknas inte det där året man ligger behagligt inbäddad innan man gör entré?
Nåja, 32 räcker finfint.
Vad gör man på sin födelsedag och man är ledig?
Tja, jag åt en mysig frukost med Magnus som vanligtvis äter frukost medan han duschar.
Imorse fick jag honom att sitta still i nästan 5 minuter. Rekord.
Efter det blev jag rastlös, gick ner i tvättstugan, bokade tvättid och pratade med grannen.
In till stan för att leta efter nylonstrumpor för höggravida.
Vet ni hur svårt det är? Fanns bara bruna. Bruna nylonstrumpor kan man inte ha till en svart klänning när benen ser ut som stora stockar. Då hade det blivit bruna stora stockar. Huvva..
Svart gör att man ser smalare ut.. visst?
När jag hade varit i 5 affärer var jag nära att ge upp och tänkte att ramlar jag på ett par nu och dom kostar 500 kr så köper jag dem.
Tack och lov hittade jag ett par billiga på sista Lindexbutiken jag vaggade in i.
Handlade mat på vägen hem.
Satte mig i soffan 10 minuter. Rastlös.
Baka bullar? Ja, varför inte?
Nu väntar jag på att degen skall jäsa klart.
Har jag nämnt att jag har svårt att ta det lugnt?
Så om jag inte sjabblar till det nu på slutet får alla som vill komma och fika på lördag hembakta bullar!

Undrar vad Magnus har hittat på för fin present utan tillgång till önskelista?
Ett par strumpor kanske?
Strumpor är alltid ett stående inslag på Magnus önskelista.
Eller vet han att han kan gå in på Thomas Sabo och köpa vad som helst och det blir bra?
Eller att ett presentkort alltid är lika uppskattat?

Fick nyss ett sms av syrran: Grattis på din dag, själv har jag tagit hand om Persbrandt och hans filmteam hela dagen, det du ;)

Jag svarade: Oh! Persbrandt.. nu blev jag riktigt avis!

Hon svarar: Faktiskt lika snygg i verkligeheten..

Magnus fattar inte men det gör inget. Jag och syrran tycker han är en gobit. Som Gunvald Larsson i Beck-filmerna är han superhot.
Han är lite kort bara. Men det kan man ju leva med =)

Ja, må jag leva, ja, må jag leva..

1 kommentar:

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Älskar dig snygging!

/Din