Skateboard?

Första semesterdagen innan mammaledigheten.
Känns lyxigt.
Och för att få det ännu lite mer lyxigt hade jag bokat tid hos frisören. Lika bra att passa på när man får sitta i lugn och ro!
Gick som vanligt till Anna på Stylissimo, Långholmsgatan. Lagom nära, tar typ 1 minut hemifrån och man blir alltid nöjd!
Efter frisören hade jag inplanerad lunchdejt med Carina och Enya.
Carina passade också på att gå till frisören. Enya följde med och som tur var sov hela tiden.
När vi var klara på varsitt håll ringde Carina och sa:
- Jaha, ja nu är man platinablond. Men det är ju vad man får när man går till en frisör i Ektorps centrum. Men billigt blev det ju.
Ni kan ju förstå vilken bild jag hade framför mig när jag promenerade bortåt Slussen.
Inte var hon platinablond inte, hon var som vanligt ursnygg i håret.
Och Enya var så bedårande söt där hon låg och sov i sin kungliga vagn.
Solen skiner och det är 10 grader varmt. Vad gör man då?
Jo, man vill sitta ute och äta lunch såklart.
Och vart gör man det bäst om inte på SNAPS där solen så påpassligt ligger på precis hela dagen.
Plus att syrran jobbar där såklart!
Riktigt mysigt hade vi i solen. Så mysigt att jag totalt tappade greppet om tiden och när jag tittade på min mobil (som var satt på ljudlös) såg jag att stackars Magnus ringt 5 gånger och var utom sig av oro.
Jag ringde genast upp.
- Shit, jag trodde minst att du var på BB eller låg avsvimmad i tunnelbanan! Varför svarar du inte i din telefon???
Jag skämdes..
Note to self: Ha inte telefonen på ljudlös!

Idag är sista dagen som 31 år. Riktigt skönt faktiskt för 31 är en ruskigt osexig ålder.
Imorgon blir jag 32. Mycket bättre!

Dryga 2 veckor kvar till medicinbollens (knappnäsan omdöpt av Jossan) ankomst.
Nu börjar det bli riktigt spännande.
Och tungt. Allvarligt. Snart går ryggen av. Och ändå väger ungrackarn bara 3 kg. Vad är de andra 8 kg som jag enligt vågen lagt på för något?
På kvällen känns det som om 6 kg sitter i fötterna..
Snart dags för medicinbollen att komma ut tycker jag!

Såhär står det i bruksanvisningen till vår barnvagn (en svart Teutonia Prestige):

"Vi vill påpeka att användning av barnvagnen utöver sin vanliga användning, kan vara farligt.
Denna produkt är inte avsedd för joggning, löpning eller skatebordåkning"

Vilken tur. Nu vet vi ju det!

1 kommentar:

Anonym sa...

Who knows where to download XRumer 5.0 Palladium?
Help, please. All recommend this program to effectively advertise on the Internet, this is the best program!