Vem snodde dom svarta trosorna?

Konferens i Åre.
91 personer, tre dagar.
Snacka om party.

Det var -17 grader första kvällen. Vi skulle ha utomhusaktivitet. Vi överlevde.
Det blåste storm och vräkte ner snö på fredagen. Vi överlevde.
Vi partajade och efterfestade till 05.00 varje kväll. Vi överlevde.
Igår kom vi hem till Arlanda kl 17.30. Flera mer döda än levande.

Hysteriskt kul hade vi.

För en stund sedan skickade jag detta mail till mina kollegor:

"Lost and found i Åre.

Vi har några upphittade och saknade prylar.

Upphittat:

1. En strömsladd till en pc
2. En orange mössa, märke Witello
3. Två omaka svarta fingervantar
4. En halv flaska Absolut Peach
5. Ca 80 st tomma ölflaskor av märket Carlsberg
6. 15 st oöppnade vinflaskor
7. En påse glaskross

Saknas:

1. En nyckel tillhörande stuga nr 938
2. Ett par svarta trosor (nej, jag säger inte vem det är som saknar dom)

Och som avslutning en fråga:

- Vem låste fast Susanne Nemeths jacka i galgen med ett hänglås?

Tips om detta kan lämnas anonymt i mitt postfack."


Som sagt. Riktigt kul hade vi.


Vä: Carina, Carina, jag och Susanne i stugan.
Hö: Jag och världens bästa och gulligaste reseledare Charlotte.


Vä: Jag och Carina.. drack rödvin..
Hö: Vi orkade ändå ut i backen dagen efter.

Vä+hö: Vi hade efterfest i vår stuga. På morgonen såg det ut såhär.

Vi samlade ihop alla oöppnade öl och vinflaskor, ställde dem i en kartong och skrev en lapp till städpersonalen:
"Fyra tjejer drack för mycket öl, vi lämnar detta som kompensation för vårt äckliga söl"

Hoppas dom förlät oss...

2 kommentarer:

Linda Clarenbring sa...

Fortfarande varken några trosor eller anonyma tips i mitt postfack.. kan det vara så att någon snott undisarna som någon slags trofé?
Köp ett par nya då för guds skull och ge tillbaka så den stackarn som förlorade dem slipper gå med rumpan bar!

Anonym sa...

...jag ger mig...

Dom ÄR mina.
Var med kollegorna i norr, och måste glömt de svarta i ngt svagt ögonblick...
Kan du skicka dom via svägerskan din?

//MAts