Vad som än händer så var vi på Spy Bar...


I torsdags kväll var det fest.
Efter en snabb koll av blodsockret (se nedan) drog jag och Josefine ut på stan.
Långt ifrån alla ställen var öppna.
Vi hamnade på Spy Bar.
Det var ingen kö. Vad betyder det?
Kom vi för tidigt? Var det ingen där?
Ja, precis.
Det var nästan helt tomt i baren. När klockan var runt 00.30 var det massor av folk.
Undrar om dom hade köat?
Mycket blandat med folk.
På Spy Bar var det bla:

1. Två st 2 meter långa 22-åringar.
2. En kort fet spanjor som inte fattade vad "Me duele la cabesa" betydde. Eller var han döv?
3. Hans "livvakt".
4. En rik jurist med våning på Gärdet.
5. Två norrmän som vi inte förstod ett ord av vad dom sa.
6. En kille som undrade vilken drink vi drack så han kunde beställa en likadan.
7. Två bröder.
8. En extrembög (som tydligen sökt till Fame Factory eller nåt..)

Och så vi då.
Freakshow? Nä, en vanlig torsdagkväll på Stureplan.

Frågor och svar:

1. Vilken drink var det vi drack? Svar: P2
2. Vilken dricka tog slut i baren? Svar: Bacardi Breezer Pineapple
3. Vem försvann i vimlet och vart hittade jag henne? Svar: Josefine och damtoaletten
4. Vem hade en stickad tröja med renar på? Svar: Ingen.. hoppas jag
5. Vem trampade rätt ner i en vattenpöl med sina beiga skor på väg hem? Svar: Josefine
6. Vilka två kom hemsmygande kl 04.45? Svar: Linda och Josefine
7. Vem smög vid den tiden då omkring i lägenheten med en rosa morgonrock och såg ut som en god pralin? Svar: Magnus
8. Vem kastar upp täcket och hoppar ner i sängen brevid Magnus? Svar: Josefine
9. Vem hade ingen pyjamas (eller kallingar för den delen) på sig..? Svar: Magnus (ooooops) Världshistoriens roligaste min hade han..

Vissa fick bättre utdelning än andra.
Imorgon händer det grejer.
På torsdag firar vi världens bästa Josefine Jonasson som fyller 30!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha - jag hoppas att de där renarna var en synvilla...som vi aldrig ska behöva se igen..men OM någon hade renar på tröjan så hoppas vi få se HONOM igen.
Mina stövlar överlevde och ser rätt ok ut.. men det var kallt om fötterna där ett tag.. att dela säng med Magnus var oxå helt ok, trots att jag missade att han inte hade några kläder på sig (HUR kan man missa det??), hm... jurister ska man inte satsa på (fler kommentarer överflödiga)bröder ska man hålla sig god med...att slarva bort utgången på Spy Bar är ingen katastrof, man kan fråga vakten vart den tagit vägen..
Det var en RIKTIGT kul kväll - vi gör om den på Torsdag va???
Du är bra på sånt där, Linda!
KRAM KRAM

Anonym sa...

Och förresten... Vad som än händer.. :-)

Linda Clarenbring sa...

Hahahaha, shiiit! Det där med att vi inte hittade utgången när vi skulle hem hade jag ju glömt bort! Hysteriskt kul! Undrar just vad vakten tänkte...
På torsdag blir det en ny vända!!

Anonym sa...

Pralin (!?)

Jag var en yrvaken, halvt vid medvetande kille som trots ovanstående hade tankeskärpa att sätta på sig en (rosa) morgonrock. Tänk om jag hade gjort som jag brukar? Helnäck kille i hallen.. ehumm.. ha ha!

Här sovs det inte med flanellpyjamas, sockor och tofflor, mössa och vantar inte! =)

Jossan: Tur att du inte tog i mer när du lyfte på täcket.. hahaha!

Hepp hepp!

Anonym sa...

Ha ha, Magnus, ska tänka på det nästa gång! Att inte ta i för mycket då heller alltså :-)
Alltså, varken Linda eller jag har kommenterat att det var DU som fixade maten och servade oss hela kvällen, tills Du slapp oss.. TACK för det! Vi ses på torsdag!!