Mr Big var där och jag har Olof Mellberg i handväskan

Jag är verkligen snart 30 år.
Jag kände mig då och då helt bortkommen på galan igår.
Vem är Laleh och varför är det fortfarande sådan hysteri kring Kent?
Varför fick Marie Sernholt inga applåder och var det någon som överhuvudtaget förstod varför dom påannonserade Anna Ternheim och så kliver tuttlisornas tuttlisa Victoria Silvstedet i ett tajt litet fodral ut på scenen?
Det skulle vara ett försök till skämt.. vi fattade ingenting.
Och inte nog med det. Filip går genast igång och frågar henne hur man förklarar för sin man att man hamnat på löpsedlarna efter att ha snaskat kotte på en restaurang (varav mannen inte var hennes Chris).
Victoria harklar sig och säger: hrm, I´ve got something stuck in my throat..
Öh.. jag gissar på att det var inövat.
Nja, Filips och Fredriks kiss och bajshumor passar inte på Rockbjörnen tycker jag.
Och vad hade Ola Salo på sig då?
Tajta, svarta spandexbyxor med hängslen, ingen undertröja och en liten svart päls? Och som grädden på moset en gaykeps över sin svettiga man.. ja, herregud..
Och flickorna skrek. Dom skrek för allt.
Dom skrek för Darin, dock skrek för Kent, dom skrek för Laleh.
Men inte för Marie Sernholt.
Jag och Magnus. Vi skrek inte alls. Vi är istället döva.

Efterfesten var skoj.
Man minglar ju liksom. Med Olof Mellberg.
Okej då, jag halkade in på ett bananskal. Bananskalet är Magnus kompisar Klinkan och Henke. Olof och Henke är bröder.
Rockbjörnens drottning Josefina kom förbi och frågade:
- Varför får du stå här med alla snygga killar?
Jag erkände.
- Det är Magnus som känner dom..
Men är det så speciellt med Olof då?
Okej, karln har väl utseendet på sin sida och visst kan han väl sparka boll men sen då?
Det var iallafall ett fasligt spring runt honom.
Jag vågade till slut skämma ut mig lagom mycket och fråga om han kunde skriva en autograf till mina systerdöttrar.
Inte för att jag vet om dom vill ha en autograf från honom men man vet ju aldrig liksom.

Och sen kom sångaren i Moneybrother, Anders Wendin. Magnus typ känner honom också. Tror jag. Eller någon gjorde ju det.. eller hur var det nu? Magnus sa att han var trevlig. Jag fick tunghäfta och sade inte ett ljud till karln.

Och Mr Big var ju där förstås.
Ja, alltså inte riktiga Chris Noth men vår egen mr Big.
Min älskade vän har träffat en man. En mycket trevlig man. Han är så där lagom hemlig än så länge så vi kallar honom för mr Big.




Mr Small och Mr Big?

Vid 00.30 var festen över för mig, Magnus och Charlotta. Hem och sova. Det känns idag som helt rätt beslut.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sådärja, dagens skratt! Tack Linda!
Jag behöver det idag, är trött efter en mycket kul kväll trots att vi smet iväg "rätt" tidigt, (vilket vi fick höra!) Bara för att Anders är nån form av rocker, Klinkan jobbar på spendrups, olof är lång, Henke.. ja han tål allt!

Nää upp klockan 06.40 en måndag efter Rockbjörnen är inget jag rekommenderar!

Tack Bejbi för en kul kväll!!

Anonym sa...

Mr Big var en jävligt trevlig prick!

Anonym sa...

Mr Big var en jävligt trevlig prick!

Anonym sa...

Mr Big är bäst! Han får väl inte det smeknamnet för inte...

Anonym sa...

Haha! Håller med, har ingen aning om vilka dessa artister är! För några år sedan när jag höll i Rockbjörnen, då var man minsann het i Stockholms nattliv och hade koll på aktuell musik (och allt annat aktuellt också för den delen). Flashiga inbjudningar till premiärer och alla coola fester. Nu jobbar jag med Diggiloo-turnén med Lasse Holm, Sven-Ingvars 50-årsturné, Christer Sjögrens sommarturné... Har detta med åldern att göra eller vad är det? Jag är kall som is numera!

Anonym sa...

Lotta: Det är väl inte fel att vara cool..? ;-)