Spanska? Javisst!


Vad gör man inte för att utmärka sig i singeldjungeln?

En god vän till mig har lagt upp en profil på match.com.
Under kategorin språk har han angett: Engelska (Flytande) Spanska (Lite) Svenska (Flytande)
Svenska flytande? Ja, det hoppas jag verkligen. Karln är född i Sverige. Borde det inte finnas "modersmål" då som alternativ?
Spanskan då..
Den spanska jag hört från honom är:

"!Hola! ?Que tal?" (hej, hur är det?)
"Una tarjeta de credito" (ett kreditkort, det har Charlotta lärt honom)
"Una grande cerveza por favor" (en stor öl tack, grundläggande kunskaper för alla)
"No tengo dinero" (jag har inga pengar, inte att rekommendera som raggningsreplik)
"Me duele la cabeza" (jag har ont i huvudet, kan vara användbart ibland)
"Es una iglesia" (det är en kyrka, tror jag alla som sett sällskapsresan kan)
Jag bad honom vid ett tillfället att ringa och boka bord och han började genast öva:
"Una tablå, sabado, quattro personas, diez y nueve, zero, zero" (bord heter mesa men annars hade dom nog förstått.. )
(mina trogna läsare känner säkert igen detta)

Men tycker ni inte att han borde ha kryssat i "flytande" på spanskan? Det tycker jag.

Vi följer med spänning hur "matchandet" skall gå.

Övriga fronter.

Mr Big is no more.
Ja, jag menar förstås inte att han har dött eller så men the lövstory tog slut.
Så kan det gå.
I helgen provas det nya jaktmarker.

Och vi andra då. Vi som är sambos och soon to be married. Vad gör vi?
Tja, vi diskuterar fortfarande vems pink det är under toalettringen.
Magnus gjorde ett test igår medan jag och Josefine noga studerade. Magnus hävdar att han kissar "hårdare" och därmed skvätter det inte som det gör när vi tjejer liksom finkissar.
Vi är nu överens om ett test.
Toaletten skall göras ren sen skall Magnus sitta ner och kissa i en vecka. Sen lyfter vi på ringen och undersöker resultatet.
Och nej, jag skall inte stå och kissa, hur skulle det se ut?
I övrigt har vi kommit överens om följande:

- Magnus kan inte bädda sängen
- Jag sprider ut kläder överallt i hela lägenheten
- Jag tycker det är roligt att dammsuga
- Magnus torkar element

Visst verkar det som vi liksom har en balans i städandet hemma?

17 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Jag minns med bestämdhet att Senôr i fråga också kan uttrycka sig i termer om en viss egen verksamhet som var på väg att startas upp på spanska östkusten... fast de orden är nog inte så bra att ta upp här och definitivt inte på match.com för ev future brides...

Linda Clarenbring sa...

Hahaha, en viss verksamhet.. just det. I den verksamheten hade verkligen inte "es una iglesa" passat.
Om jag minns rätt så handlade det mycket om "löpande bandet". Undrar vad det heter på spanska.
Claes?

Anonym sa...

Linda, gör en undersökning om det gula under toaringen... du kan ju göra ett standardiserat frågeformulär och därefter kan du presentera undersökningsresultatet på bloggen! Detta är ju något som världen måste få veta, vi killar har länge fått skulden.. men NO MOOOORE!! =)

Anonym sa...

Men Mange Mus, jag bor ensam, tjej, och har absolut inget gult under toaringen... HA! Där har du beviset!

Anonym sa...

jag bor ensam kille o har heller inget gult under min toasitts, så här e de... vissa killar har svårt att sikta, när dem har sittsen uppe så kan de hamna lite på själva toan... sen när man fäller ner sittsen så hamnar ju de under sittsen... ska jag ta de på spanska nu???

Anonym sa...

Men - hur svårt kan det va å sikta?? Och om det nu är så att det spills - torka upp det dårå?!

Anonym sa...

jag håller me...sa ju att jag aldrig har de hos mig.... o linda, glömde du inte muy bien (mycket bra) och muy mal ( mycke dåligt).. ;-).. fan man e ju kung på spanka....

Anonym sa...

Hörru spanskakungen, så här är det, om det hamnar på själva toalettstolen och inte på ringen, när du då fäller ned sittringen hur ska det då kunna komma pink på undersidan av den? De flesta toalettsitsar är inte plana utan de har utbuktningar typ som detta: ___U___U___ (vänd på "U"na så ser en sittring ut.. därför omöjligt för gulbildning på strecken!

Anonym sa...

men du väger väl inte 0 kilo, så när du sätter dig så lovar jag att den blir planare...

Anonym sa...

I helgen skall min tes en gång för alla bevisas! =)

Anonym sa...

Det här lät kul:

"Magnus gjorde ett test igår medan jag och Josefine noga studerade. Magnus hävdar att han kissar "hårdare" och därmed skvätter det inte som det gör när vi tjejer liksom finkissar."

Låter nästan som att jag gick på toan och ni två kollade på.. HAHAHAHAHA!!

Anonym sa...

häller gärna lite rövin på toan, sen kan jag sätta mig.. då kan jag nästan lova att de kommer vara rött under sittsen.. de kan nog vara olika på sittsar me... o NEJ, vi kan ju inte slösa på vinet me sånt trams.... får ta nåt annat...

Anonym sa...

Håller med dig testperson! Man ska INTE slösa på vinet, även fast detta är ett viktigt genombrott i svenska folkets toalettvanor!

Vi får hitta något annat.. SpanskaKungen, har du nåt förslag??
Nån slags färg..

Anonym sa...

vi får helt enkelt kissa lite:-)

Linda Clarenbring sa...

Ojoj, det här kan ju bara bli hur kul som helst!

Anonym sa...

JAG trodde OLLA betydde ngt annat...
Har nog inte lärt mig tillräckligt med språk på Tolkskolan?!

/M

Anonym sa...

Herregud, man kan inte vara borta från datorn ett par dagar - man missar så otroligt mycket då!!!