Tuva 7

Allt är ju faktiskt inte bara skit sa Tuva när jag hade publicerat bloggen.
Tuva blir 7 månader idag. 26 november 2008. Det har hon firat med att få riktig fart på sitt krypande och har gjort varv efter varv i vardagsrummet. Febrilt jagande efter mammas fina rosa mobiltelefon som på något mirakulöst sätt bara hamnar längre och längre bort..?
Tuva är nu också en riktig hejare på att klappa i händerna och när hon tittade på den dagliga Kenodragningen på tv klappade hon hela tiden.
När jag och Magnus tyckte det var läggdags (vilket Tuva absolut inte tyckte) blev det många varv av "Imse vimse spindel". Jag skrattade så jag nästan pinkade på mig när Magnus sjöng. Hans melodi skiljer sig lite från orginalet och det är så kul.
Tuva tittade på oss och skrattade hon med. Då sjöng vi en gång till, skrattade och hon blev ännu piggare..
Helt klart fel teknik vid läggdags alltså.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gosig får man bli?

Anonym sa...

Lilla gumman vad söt Du är!!!
Puss på Dig!

Anonym sa...

Förresten, jag har hört Magnus sjunga för Tuva så jag förstår precis vad Du menar. Han är då för charmig :-)