Allt är skit

Iallafall hemma hos familjen Clarenbring.
Tuva väckte oss kl 06.00 imorse med en liten överraskning.
Hon är lite lös i magen efter sin lilla magåkomma och för att göra det extra roligt hade det läckt ut så lakan, kudde, täcke, pyjamas och Tuva var fullkomligt insmetade i gucka. Urk.
Tuva tyckte dock att det var ganska kul. Det fick ju både mamma och pappa att kliva upp.

Sen var det dags för mig att börja med tarmrengöringen. Dricka Phosphoral. Fy fan, det var värre än vad jag kan komma ihåg.
Det är så äckligt att dricka så ni anar inte. 2 x 45 ml skall man dricka. Det är inte så mycket men det känns som flera liter.
Jag försökte blanda ut det första gången med äppeljuice. Funkade inge vidare. Kämpade hårt för att få ner allt och inte få upp det igen. Sköljde ner med mycket vatten.
Sen har det varit ett fasligt springade på toa. Extra mjukt toapapper rekommenderas.
För en stund sedan skulle jag ta dos nr 2 och då provade jag att blanda det med Grape Tonic.
Fungerade mycket bättre och det tog bort den värsta eftersmaken.
Nu när det bara några timmar kvar tills jag får gå och lägga mig för att sova bort resten av timmarna till undersökningen.
Undersökningen imorgon visar om Remicade har fungerat och OM jag får fortsätta min behandling.
Ser det inte bra ut är det tarmen väck.
Vågar inte ens tänka tanken...

Magnus ser tack och lov piggare ut idag men han är fortfarande svag och det förvånar mig inte ett dugg.
Vem skulle ha ork efter att inte ha ätit något på 3 dagar?

Imorgon skall jag äta minsann. Oj, vad jag skall äta. Som om jag aldrig hade ätit förut i hela mitt liv. Ungefär.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj nu är det mkt "skit-snack" på den här bloggen...Skämt o sido vi håller tummarna för att allt går bra imorgon och så klart att ni blir friska. Undrar just hur många som dukade under efter att ha träffat er i lördags? Inte vi ialla fall.

Anonym sa...

Hoppas att undersökningen går bra imorgon.
Kram Lisa C