Allergisk reaktion

Igår var det dags för ny dos Remicade.
För att göra det hela lite mer spännande fick jag efter 15 minuter en allergisk reaktion. Precis när Anna gick för att hämta lite fika kände jag hur jag helt plötsligt fick svårt att andas, jag blev varm, pulsen steg och ansiktet började domna bort.
Hjälp.
Som tur var satt Klas i mitt rum och fick springa efter hjälp.
Remicadeinfusionen avbröts och jag fick en dos kortison och Tavegyl (allergimedicin).
Lugnet lade sig och efter 45 minuter startade vi Remicade igen och denna gång med bättre resultat.
Jag fick också med mig tiden för koloskopi.
Jippiii, den 26 november är det dags att fasta och laxera.
När man skall regöra tarmen finns det två olika drycker du kan använda dig av.
Laxarbon eller Phosphoral.
Laxarbon innebär att du skall dricka 4 liter av en vätska som de säger smakar havsvatten. Phosphoral är två st flaskor på 45 ml, smaksatt av ingefära och citron som du dricker utspätt i ett halvt glas vatten.
Jag tog phosphoral.
Havsvatten, 4 liter? Nä, skulle inte tro det. Någon måtta får det vara på plågeriet.

Tuva vaknade kl 06.00 och ville absolut inte somna om.
Nu ligger hon på sin filt och snackar för fullt samtidigt som hon tittar på rapporteringen ang nya presidenten Obama.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med undersökningen 26 novemner. vet tyvärr själv hur det är med alla undersökningar. Började min behandling igår, mår bra än så länge få se imorgon. Kul att läsa din blogg.
Lisa C ( Roberts syster)

Linda Clarenbring sa...

Hej Lisa! Vi tänker så mycket på dig!! Håller tummarna för att du får må bra och att behandligen fungerar! Hoppas vi kan ses snart så du får hälsa på lilla Tuva! Stor kram!!

Anonym sa...

hej. Hoppas att vi ses snart, vi ser framemot att få se Tuva. Kram Lisa