Vad är det egentligen med brandmän?


Idag gick brandlarmet i serverrummet.
Ingen förstod dock att det handlade om ett brandlarm så vi satt alla lugnt kvar vid våra skrivbord och undrar när det fasliga tjutandet skulle upphöra?
Tjutandet upphörde till slut och till alla tjejers förtjusning dundrar även 10-12 brandmän in på avdelningen. Yeeeha!
Fast vad som var så speciellt med dem kan jag egentligen inte säga..
Inga direkta machomän och inte en enda hade bar överkropp!
Dock låg testosteronet som en tjock slöja över marknadsavdelningen och vi alla tjejer försökte febrilt låtsas som om vi inte glodde.
Men nog glodde dom lika mycket tillbaka?

Idag har jag hittat ett par skor.
Till Magnus.
Nu får han spika upp en egen skohylla i garderoben. Som kan ramla ner...

Imorgon skall jag titta på skor.
Men inte åt mig själv.
Ulrika vill köpa stövlar. Jag följer med.

Terapi? Ja, kanske man kan säga...


Skor, skor, överallt skor!
Jag blir tokig!!!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hello tjejen
Kanske kan vi kalla det "amatör terapi":o)
De stövlarna var skitsnygga båda (iallafall på bild). Det får inte vara för hög klack bara....
Vi ses ikväll!

Ulrika Norén (Måste bara träna på mitt nya efternamn)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Linda Clarenbring sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Linda Clarenbring sa...

Amatörterapi!! Hahaha, det är precis vad det är! Och det är vi så bra på!
Vilken tur att du tyckte stövlarna var snygga, dom är från den första butiken vi skall besöka idag!
Ses ikväll fru Norén!

Anonym sa...

"Vad är det egentligen med tjejer och skor?"

Jag som snubbe har ingen direkt fetish på dojjor (utom om dem är på dig darling) =) Men själv är jag inte såå kinkig, som du vet.. Jaaaa jag ska kasta mina svarta.. ha ha ha!

Snart ska jag äta med en gravid skofetishist, min kollega Lena. Jag ska fråga ut henne vad skor egentligen betyder för henne, se om jag kan hitta något banbrytande och revolutionerande.. Kanske skriva en avhandling i detta ämne? Ha ha ha!

Hepp

Anonym sa...

Hej Linda!
Ska bli bra på att kommentera nu eftersom jag har börjat plugga och sitter mycket vid datorn. Läser just nu vetenskapliga metoder, epidemiologi och sånt skittråkigt. Vill bara stötta Linda och Ulrika i skoträsket. Vi kanske kan bilda AS(anonyma skoberoende) och gå ut och shoppa skor ihop, så får väl Mats och Mange gråta, spika skohyllor och ha medberoendegruppsamtal!!

Puss från Heléne (hon som är gift med han som talar ryska, eller hur det nu var?)

Camilla sa...

HEEEJ gumman!!! Det är definitivt inte hälsosamt med detta skoshoppande. Jag tror att du är skooholic, vilket är ett allvarlig form av beroende som endast kan botas med ASS - Anonyma SkoShoppare. Kom ihåg att du alltid kan vända dig till mig:)

Ahhhh saknar dig och Nettan massor!!! Till och med Nettans gruffande när det är dags för lunch:)

Hoppas allt är jättebra med er båda. Vilka jättefina bilder från bröllopet förresten, ni ser ut att ha haft superkul.

Massa kramar!!!
Camilla

Anonym sa...

Camilla: äntligen nån som fattar att det "kan inte vara hälsosamt" att köpa skor i tid o otid.. typ.. eh.. ja förutom när det är till mig då förståss.. he he he!

Helene: så du är oxå fast i sko träsket? Vad säger Mats om att större delen av budgeten läggs på ett par svarta blanka höga läckra stövletter??? va! va! ok.. jag erkänner, det är faktiskt jävligt snyggt i vissa sammanhang..

OK, så ni alla "bruuudar" kan gå med i "ASS" men för de annhöriga då, finns det något för oss?? Vart kan VI vända oss när det är jobbigt? Finns det ingen organisation som kan stötta oss?? kanske N.A.J.S - ASS = Nära Anhörig Jobbiga Skor - Anonyma Sko Shoppare?

Help me out brothers!!

Mmmmmmange

Linda Clarenbring sa...

Ulrika: Shit vilket bra jobb vi gjorde igår! Två par stövlar! Jag glömde ju ta kort på dom så jag kunde visa alla vilka snygga stövlar du köpte! Ett par har ju dock redan bild på... hihi

Heléne: Tack för ditt stöd! Säg åt Mats att börja spika upp hyllorna!

Mange: Ja, vad ska jag säga.. Du vill prova dina NYA skor JAG har KÖPT till dig idag när du kommer hem va?

Camilla: Vad är det jag hör? Inte kan man väl ha för många par skor? Fötterna mår bra av att byta skor. Se så, spring ut nu på Londons gator och köp ett par läckra skor! Vi saknar dig massor vi med!

Anonym sa...

Spika skohyllor...
VARFÖR skall just mannen i huset spika hylla? Det kan väl quinnsen lika bra????

Nåväl; vattenläckan gjorde att "pannrummet" var tvunget att utrymmas.
Där fanns mer än ETT par skor.
Fler än mina var Helénes...
Nu är källarens förråd HELT fullt, AV SKOOOOR!
Pust och stånk.

//Mats (ja njegavarjo parusski!)

Anonym sa...

Hahaha! Mats jag håller med dig till 100%, om det är deras skor, låt då dem spika upp sina skohyllor själva.. !! Fattar lixom inte riktigt hela grejjen me skor.. MEN, ok vissa dojjor e ju läckrare än andra.. hmm NUFF said! =)

Vad säger du Mats, ska vi ta en skorunda o storshoppa? haha.. kan faktiskt tänka mig 100 saker som är roligare än att shoppa skor: Jag börjar listan (killar fyll på!!):

1. Svepa en kall bägare'
2. Ta ett glas rött
3. Fika
4. Shoppa elektronik (köpte idag två nya telefoner, jävlar så najs de var.. massor me finesser o funktioner.. )
5. skriva dumma kommentarer på bloggar..
6. ut o parta i sthlm (sticker om 5 min =).
7. eh.. snusk.. he he he.

Komigen nu grabbar, hjälp mig fylla på listan!!