Mutter, mutter...


Dagens första irritation:

Musik på Rix: ..det är tuffa tider..tralala... urk, bläff, isch!!
Alltså, nu måste jag säga: Jag tål inte Per Gessle och Hans Gyllene Tider. BLÄ!!
Jag menar, bara namnet: Gyllene Tider..
Vad är det för jäkla tider som är Gyllene?
Och skivan sen då? "Finn fem fel".
Jag hittar fem fel direkt: Per Gessle, Mats Persson, Micke Andersson, Anders Herrlin och Göran Fritzon (bandmedlemmarna om ni inte förstod)
Jag står inte uuuuut!
Hörselkåpor på!

Dagens andra irritation:

Trängselskatten! Det är faktiskt inte klokt!!
Igår kom information om denna idioti i brevlådan.
Nu skall man alltså betala biltull för att få köra in i Stockholm.
Testperiod: januari till juli 2006
Åker du därmot Essingeleden RUNT stan så behöver du inte betala?
Har jag missat något eller skall dom göra Essingeleden 20-filig samtidigt som dom sätter upp tullarna? Essingebron kommer att rasa...
Tur att man inte bor på Essingeöarna. Då skulle man ju ständigt gå omkring och vara svart i näsan efter att ha andats in alla avgaser!
Nästa idiotiska grej är att vid tullen finns ingen bom eller betalstation, du måste själv hålla reda på hur många gånger du kört i en tull och sen bege dig till t ex Pressbyrån:
- Hej, jag har kört i biltull 5 gånger idag. Nu vill jag betala. Åsså tar jag en grillad korv också.
Ööhh...
Men som vanligt finns det fiffiga sätt att komma runt detta:

1. Sälj bilen, skaffa motorcykel (motorcyklister behöver inte betala) Hm, varenda Yamahaförsäljare gnuggar väl försäljningshänderna nu...
2. Sno en utländsk registreringsskylt. Utlänningar går igenom tullen utan problem...
3. Bli Diplomat eller skaffa diplomatskyltar
4. Måla registreringsskylten svart
5. Kammoflera bilen till en SL-buss eller taxi
6. Stanna hemma

Bara att välja...





Vä: En tyskregistrerad BMW? Ja, tack!!
Hö: Betala tullen eller stanna utanför Stockholms gränser!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha - men då sticker vi till Spain och stjäl en plåt då :-) Men kan vi inte äta lunch först? För vi ska äta lunch tillsammans tralalalala!! Förresten... ska Nettan få hänka eller..?

Anonym sa...

Morrr! Så irriterad jag är på detta idiotiska utspel från miljöpartisterna! Man ska helt enkelt inte få köra bil längre, alla skall åka kommunalt, snart får vi väl inte klä oss som vi vill längre, alla ska se lika ut, maten som vi äter ska vara lika. Stalin? Nej sänk bensinskatten, priserna är ju hutlösa redan nu, gör en bättre E4 så slipper vi de värsta köerna och TA BORT DESSA TULLAR!!!

/En Arg jävel

Suck...

Anonym sa...

Hjälp hjälp - han låter förbannad!! Tur att inte HAN skulle äta lunch med oss...

Linda Clarenbring sa...

Jossan: Till Spanien för att skaffa regskylt blir det!
Hahaha, diskussionsmannen morrade till lite =)
Tur att det finns busskort..

Anonym sa...

Schysst att jag fick följa med på lunchen! Fast jag muttrade om att det var kallt och ville sitta inne.

Dom spelar faktiskt väldigt mycket Gyllne tider/Per Gessle på Rix i dag. Kanske medvetet terrar Linda för att hon hängt ut dem på bloggen:)

Anonym sa...

Jossan, du behöver inte vara rädd.. om du inte är en sån dära miljökramare förståss.. då j-ar! Närå skojja bara, fast det är klart skulle du vara en av de politiker som var med om att besluta om den här idiotin... Grrr! =)

Vad är det för fel på Perra nu då? hans trallvänliga låtar som sipprar som sirap i öronen är väl härliga? eller inte... jäkla barnmusik, skulle passa bättre som reklamjingel i TV för teddybjörnar, ni vet där allt är en perfekt värld och sådära suddigt och ljust.. nää nu ska jag dundra på med dödsmetall på högsta volym i bilen, med en argsint blick skall jag gasa extra mycket även när bilen är på tomgång.. här ska inte bjudas på nån miljövinst inte!

Ned med kommunismen!

Linda Clarenbring sa...

Maria och Jonas: Välkomna till bloggen!
Ja, denna hysteri kring bensinpriserna och trängselskatt kommer säkert att reta gallfeber på de flesta. Och helt maktlös verkar man vara. Blir intressant och se vad testperioden ger för resultat. En ny Essingeled, massflytt från Stockholm eller ett hundratal nya parkeringsbolag som tjänar storkovan på att bygga parkeringsplatser utanför tullarna och sedan tar dyra pengar för buss in till city? Under tiden fortsätter jag med att ta buss 4 från Högalid till Gullmarsplan.
Ha det bra!