Fjuniga tonåringar går bort...

..iallafall när de sitter framför mig på bion...
Film: Världarnas krig
När: Igår söndag kl 16.20

Nu vet jag var för jag inte längre vill gå på bio.

1. En biljett kostar 90 kr!! 90 kr för att sitta två timmar i en obekväm stol? (nu hade vi iofs biocheckar men ändå...)
2. Det var svinkallt inne i salongen. Tur att jag hade en jacka i väskan
3. Ljudet var så högt så jag trodde jag skulle få tinnitus
4. Salongen rymde 297 personer. Vi var drygt 30 personer som inte ännu sett den här filmen. Alltså var det väääldigt många stolar som var tomma. Vad händer då? Jo, en fjunig tonåring på drygt 2 meter skall sitta precis framför mig. Dessutom sitter han käpprakt upp. Hade han ett basebollträ innanför tröjan eller? Vi fick flytta ett steg till vänster.
5. Hur sätter man på paus för att gå ut och hämta en kopp kaffe? Svar: Det går inte...
6. Popcornen var säkert poppade för två veckor sedan
7. Kön till toaletten var 20 meter!

Hemma:

1. På något mirakulöst sätt kan vi se alla filmer som går på bio hemma. Om det är fel på vår tv? Nä, det tror jag inte? Hur vi då kan se filmerna? Ingen aning...
2. Man sitter bekvämt i soffan med filt runt benen (okej, lite pensionärsvarning på den)
3. Jag har allt inom räckhåll. Kaffet, toaletten, fjärrkontrollen och varma nypoppade popcorn
4. Inte en jäkel sätter sig framför mig och skymmer sikten
5. När filmen är slut behöver jag inte gå ut i kylan för att traska till tunnelbanan. Jag är ju redan hemma!

Okej, okej, det har säkert sin charm att gå på bio.
Och visst är en 28 tums tv det inte lika "bra" som en drygt 50 kvm stor bioduk.
Men jag sitter ju så nära tv´n hemma?
Behöver jag tillägga att Magnus just nu största önskan (och lite min också) är en 42 tums plasma?
Och att vi fick riva sönder 6 st biocheckar för att dom inte längre gällde..?

Vi ses!
Dock inte i biosalongen!

1 kommentar:

Linda Clarenbring sa...

Hej André, välkommen! Ja, visst är det alldeles uppåt väggarna med 90 kr för en biobiljett! Är det konstigt att man hittar andra vägar för att se på film? =)