Hund?

"Det där är väl ingen hund?"

Det brukar vara den vanligaste kommentaren när man visar en bild på en chihuahua.
Det struntar jag i.
Jag vill ha en... Eller jag inbillar mig iallafall att jag vill ha en.
Den skall hete Yoda.
För ca 1 år sedan satt en kvinna brevid oss på planet med sin lilla Nikita i en väska i knät.
Jag och Magnus smälte direkt.
Och vi fick då veta att det går att lära Chihuahuan att kissa på blöja i duschen. Bra va?
Morgonturen kvart i fem är alltså utesluten.
Men vad ska man med en sån hund till då?
Ja, inte kan de ju springa med mig på löparrundorna inte. Om den inte sitter i en ryggsäck dårå.
Vakthund? Nja...
Och jaja, det är risk för att man liksom sätter sig på den i soffan eller av misstag kliver på den men vi får väl vara försiktiga?
Dessutom skulle den passa så bra i min LV-väska...
Bara jag inte glömmer stackarn där i och kastar in väskan i garderoben där jag har alla andra miljoner väskor som sen får ligga och skräpa i ett år innan de används på nytt (jag köper ju så fiiffigt nya väskor hela tiden... kan det ha någon koppling till skoköpandet?).
Kanske skall fundera en vända till...?
Men dom är ju för söta dom små rackarna.



Vä: Yoda?
Hö: Den perfekta Yodaväskan

Och som min käre svåger sa:
- Det är bara fega personer som köper stora hundar.
Så det så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hellre en "Dino" (Jackrussel terrier). Dino är den absolut skönaste hund man kan tänka sig.. relativt lydig, snabb (kan hänga med dig ut o springa), inte så liten att man sätter sig på "den", kan skälla och faktiskt låta lite respektingivande, vaktig, tuff, ganska intelligent för att vara en hund!!

Eller hur Lotta!! Hjälp mig nu att övertyga Linda om att ska vi nån gång skaffa hund så blir det en sån!! =)