Känner ni doften av sommar?


Veckans värsta: Pollenallergi.. jag tror jag blir tokig snart!

Jag har aldrig varit allergisk förut. Jag tål ju allt.
Tydligen inte.
För 2 år sedan började ögonen klia och jag nyste som en galning så fort det började grönska utanför fönstret.
Och värre blir det för varje år.
Det här året började det klibba i ögonen när det fortfarande var snö ute!!
Jag får flytta upp till Norrland tror jag, där är det fortfarande låg pollenhalt. Och fortfarande snö antar jag? Vad hjälper det då?

I fredags var jag hemma hos Jennifer.
Vi gjorde potatissallad och fetaostfyllda pannbiffar. Matlagning på hög nivå.
Inget recept, allt på känn.
Jennifer har precis flyttat med sina två pojkar till en jättemysig lägenhet på Nynäsvägen.
Teodor och Oskar har blivit så stora sen jag såg dem sist. Jisses vad dom kan växa på längden.
När dom kom hem från fotbollsträningen började vi prata om x-boxspel och datorer.
Jag sa att min Magnus är duktig på spel och datorer medan jag inte är riktigt lika bra.
Oskars snabba kommentar var: Ta hit honom!
Okej då. Nästa gång jag skall till Jennifer får jag väl ta med Magnus.

Igår var det städning på hög nivå.
Gårdsstädning med bostadsrättsföreningen. Sopning, plantering och ut med trädgårdsmöblerna.
När vi efter 3 timmar var klara tyckte jag och Magnus att det var lika bra att fortsätta uppe i lägenheten.
Magnus putsade fönster, jag dammsög och torkade golv. Magnus gjorde rent persiennerna och jag rensade garderoben.
Sen var vi helt slut.
Och! Jag slängde 4 par skor! (ett par var Magnus). Rätt stort. Men jag skall inte köpa några nya. Inte just nu iallafall.

Hörrni, visst är det för härligt när uteserveringarna börjar ploppa upp som små svampar ur betongen.
Nu är det snart sommar!
Men alla ni som nu sitter och drömmer om en kall öl i solen, tänk på detta:

1. Sitt inte kallt, kan bli uvi, som i värsta fall blir en penicillinkur, ta med sittunderlägg!
2. Det är inte så varmt som man kan tro. Tänk på att vindarna kan vara kalla. Behåll tröjan på!
3. Finns det filtar utplacerade på stolarna, ryck åter så många ni kan.
4. Var ute i god tid, det blir fort kallt och då måste man ändå gå in.

(allt detta eftersom jag själv satt ute för lättklädd under påsk, kände mig krasslig, stack ut och sprang iallafall och fick ont i halsen. Har bara mig själv att skyll I know..)

Vi ses på en uteservering inom kort!
Jag är personen som sitter på en telefonkatalog i skoteroverall!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Tryckte på fel knapp i msnchatten och råkade söka reda på din blogg i cyberrymden. Den var väldigt trevlig att läsa. Gillar skarp din list med presentation av nära och kära. Bloggar lite själv på ilke.se, men inser att jag måste rycka upp innehållet lite. Din är så mycket snyggare! Blogg on! /Hella

Anonym sa...

Jag känner doften av sommar!!

Linda Clarenbring sa...

Helena: Välkommen till bloggen och kul att du gillar den. Listan med nära och kära är så lätt att göra. Bara lägga in lite egen html i mallen. Skall kolla in din blogg!
Ha det bra!