Lugnet på IKEA

Idag var jag på IKEA i Kungens Kurva.
Sådär lagom lite folk. Man kan stå och kolla på saker i lugn och ro utan att ha en person klättrandes på ryggen medan en annan försöker knuffa dig in på nästa avdelning.
Helt plötsligt började det tjuta.
Ordentligt.
Brandlarmet.
Brandlarmet gick igång på världens största IKEA.
Ingen rörde sig.
Vi bara stirrade på varandra och undrade: Skall vi springa eller stå kvar?
Shopping är livet.
Tyckte tydligen alla för ingen jäkel började springa. Alla stod kvar och fortsatte i lugn och ro välja sängkläder, tavlor och blomkrukor.
Sen slutade det tjuta.
Fick som vanligt med mig lite diverse och åkte hem för att pyssla.

I lördags var jag, Magnus, Sandra och Anders på Kvarteret Skatan på Rival.
Riktigt roligt var det att se dem live.
Vissa saker låg visserligen på skolpjäsnivå men man skrattar ändå.
Vem kan låta bli att skratta åt Johan och David?
Efteråt blev det middag på Söders Hjärta, gott som alltid.

I söndags var jag tillbaka i stallet.
Nästan två år sedan jag var ute hos Anton.
Men han var sig lik.
Nu kommer vi ses igen 2 gånger i veckan.

Åsså AIK då.
Ja, dom vann guld.
Det var ju kul. För dom.

4 kommentarer:

dj mia sa...

Åå vad härligt att höra att Du & Anton är ett par igen :-)Du kan väl hälsa från mig nästa gång! Hihi Puss & Kram

jossan sa...

Vi ska också på kvarteret skatan, fast om 2 veckor. Vad bra att den var bra!
Jag håller med Mia om Dig och Anton - så roligt! Känns bara helt overkligt att det var TVÅ ÅR sen. Var tog de åren vägen???
KRAM

Linda Clarenbring sa...

Hm... jag vet inte riktigt vart åren tog vägen. Ibland brukar jag undra om de satte sig i påsarna under ögonen..?
Näääädåå, med lite Clarins ögonkräm "tight and bright" är åren som bortblåsta.
Kram på er!

Anonym sa...

hör gärna av dig om du vill, nästa gång du är på ikea. Kanske vi kan ta en fika där. Var själv på ikea idag, hur mycket folk som helst.
Kram Lisa c