Omställning

Ja, det har inte bara varit omställning till sommartid vilket skapade ett litet smärre kaos här i söndags. Plötsligt hade vi inte koll på någonting. Vi somnade alla tre på förmiddagen och sov i över två timmar.
När vi vaknade hade vi sovit förbi lunchen och var alla döhungriga.
Sen kunde vi förstås inte sova på kvällen.
Inte för att det var för ljust ute som man hade kunnat tänka utan för att vi var så pigga.

Den 22 april kommer nästa stora omställning.
Jag skall tillbaka till jobbet.
Nu har det snart gått ett år från att jag gick på mammaledighet.
Känns både kul och konstigt.
För att inte ta ut mig på något sätt börjar vi med två dagar i veckan.
Då får Tuva busa på heltid med sin pappa. Det ser hon fram emot.

På fredag blir jag 33 år.
Och enligt deltagarna på senaste Mary Kay-partyt innebär det att jag bara har två bra år kvar.
Efter 35 går det utför. Rynkorna blir fler och ögonlocken hänger ner till knävecken..
Ajdå.
Tips på bra åtstramande kräm någon?
Eller kör man med klädnypor i hårfästet?

Förresten.
Såg ytterligare ett vårtecken idag.
ClearChannel ställer ut sina Alvedoncyklar igen.
Och cykeln tar man väl fram till våren?

Ps. Ja, det är första april idag och såklart blev jag lurad av Magnus. Han är bra på att hålla masken min man.

Inga kommentarer: