Skallig?

Allt mitt hår ramlar av.
Snart är det inget kvar. Blir säkert kala fläckar. Baksidan av en eftergraviditet.
Nu får jag äta upp för alla gånger jag gnällt om att mitt hår är så stort.
Dock verkar det som om även lockarna har gett upp.
Iallafall ett litet ljus i tunneln..

Idag hittade jag ett plåster i grönsakslådan i kylskåpet.
Jag blev inte så förvånad.
Magnus brukar ju lägga in både det ena och det andra i kylskåpet.
Är det inte mina skor så är det tydligen plåster.
Strax efter det skar jag mig i handen. Visste direkt vart jag skulle leta.
Fiffigt.

Tuva gick och la sig tidigt. Kl 19.30 orkade hon inte hålla ögonlocken öppna.
Hon laddar för en långlunch i Uppsala med sysslingen Oliver imorgon där dom skall avhandla vad dom gjort hela sommaren och hur mycket de har lärt sig.
Jag, Magnus, Thomas och Merav kommer väl inte få en syl i vädret?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tuva är väl 3-4 månader nu? Då rasar det av. Oroa dig inte, du kommer inte bli skallig. Du bara tappar alla de där hårstråna som du inte tappat under grav och de första månaderna... och det märks mer eftersom du har så mycket hår... . / BRF-Skruven 9-Jennie

Anonym sa...

Lätt att ha en blogg och skylla allt som hamnar i kylen på maken.. bah!! Ok, jag erkänner dojjorna, men dem såg ju ut som något man har i salladsskålen!! :D