Anonym?

Ikväll bestämde vi oss för att "gå ner på byn", eller ner på stritan som vi säger här i MP.
Delar av stora parkeringen var avspärrad med polisband när vi gick hem från stranden så något var på gång. Fiesta som det är.
Stora löpartävlingen.
I olika åldersklasser.
Först ut var småttingarna, de skulle springa 100 meter. Ivrigt påhejade av mamma, pappa, moster, faster och hela tjocka släkten. Gud så söta dom var. Med nummerlappar och poliseskort kom dom springande i ena gränden ut mot parkeringen.

Det blev favvorestaurangen Passarela där det hör och häpna fanns lediga bord, det händer inte ofta. Bra utsikt över stora scenen hade vi också.
Tuva ville minsann inte ligga särskilt länge i vagnen utan skulle "sitta med vid bordet". I pappa Magnus knä förstås.
Med största ansträngning försökte hon få tag i Magnus vinglas varpå han försöker få Tuva att förstå att hon får inte dricka vin förrän hon är 37 år. Vi får väl se hur det går.
På restaurangen brevid slår sig en svensk familj ner.
När vi är klara med maten kommer pappan fram och säger:
- Hej, ni är svenskar va?
- Öh, ja säger vi och jag är övertygad om att han skall fråga efter en snus. Det brukar ju vara så.
- Du heter Linda va? säger han och tittar på mig
Nu blir jag helt ställd och börjar frenetiskt tänka: Vart har jag sett den här karln förut? Borde jag känna igen honom. Vi får svar genast.
- Jag har läst din blogg! Ja, min mamma och pappa har haft hus här länge och så sökte jag på Mil Palmeras och halkade in på din blogg. Men det är egentligen dig jag känner igen säger han och pekar på Magnus.
Förklaring:
Om man googlar på Mil Palmeras så kommer mitt blogginlägg "Stora nakenchocken i Mil Palmeras" upp som träff nr 5.
Det blogginlägget handlar om hur Magnus och Claes chockade både mig, Charlotta och resten av strandbadarna genom att "låna" varsitt par av mina stringtrosor och gömde under badshortsen.
Magnus ber mig att filma när de skall gå i och bada(?)
Badshortsen åkte av, Charlotta dök skrattande ner bakom en tidning och jag filmade.
Tanterna runt om tittade roat på när de gick i vattnet. Lite försynt sådär, de ville gärna glo förstås men gjorde det diskret.
Haha, man kan alltså förmoda att Magnus är känd på byn som killen i svarta string.
Som han dessutom satt upp och ner (vilket Claes också gjort)
Inte helt lätt det där med damunderkläder...

Efter middagen när det var dags för prisutdelning på stora scenen och gubben med rösten som skulle kunna spräcka alla rutor i området började dundra loss gav vi upp och tog en sväng förbi negerstigen innan vi gick hem.

Väl uppe på balkongen fick vi säga hej till kackerlacka nr 2 för säsongen.
Jag tog Tuva och gick in. Magnus fixade kackerlackan.

Dragkedjan har gått sönder på mina favvoshorts. Crap.

Inga kommentarer: