Återvinna skor?

Den lördagen vi skulle hjälpa mamma och flytta fick vi order om att ta på oss bekväma skor.
(attsingens, jag som hade tänkt ta mina stövlar med högsta klackarna...)
Magnus kunde inte hitta sin sköna gymnastikskor.
Han gormade något om att jag hade städat bort dem. Jag skuffade undan honom från garderoben, övertygad om att jag skulle minsann skulle hitta dem direkt.
Dom var spårlöst försvunna.
Vart sjutton hade dom tagit vägen?
Nåja, han tog istället sina sköna men otroligt slitna (läs knappt någon sula bak och hål under foten) svarta finskor.
Mamma sa direkt när vi kom: Men, vad har du för skor på dig?
Ja, vad gör man när man inte hittar gymnastikskorna?

Idag, 2 veckor senare gick vi ut med pappersinsamlingen som vi har i en stor tygväska.
Och. Vad låg där längst ner under alla tidningar och kartonger?
Jo, Magnus gymnastikskor förstås.
Jag skrattade så jag nästan tuppade av.
Magnus tyckte inte att det var lika kul men är säkert nöjd att dom är tillbaka.
Självklart tror han att jag gjorde det med flit under någon av mina "rensningar".

Något annat som behöver "återvinnas"?

Inga kommentarer: