Flera bullar

Jag erkänner direkt.
Jag har aldrig bakat bullar...
Bara tittat på och ivrigt hjälpt till när mamma bakade.
Vad gör man en långfredag när man inte kan göra så mycket annat?
Jo, man bakar bullar.
Tur att jag har en man som är en riktigt klippa på att baka.
Iväg till affären för att införskaffa ingredienser och se, vilka mästerverk vi lyckades få till.
Jäklar dock vad dom jäste i ugnen, större och större blev de.

Nu känner jag mig lite mer som en bullmamma =)
En 150-kilos bullmamma men ändå...
Och vad hände med vädret förresten? För några veckor sedan promenerade jag i Tanto under klarblå himmen och solen nästintill värmde på.
Sen kom kylan och snön? Skall vi ha vinter nu?
Vi som tänkte byta till sommardäck i helgen. Blev inget av med det inte.
Snart är BMW-n ett minne blott. Känns sorgligt.
Och Volvon blir fortfarande vit. Vad gör man liksom?
Biter ihop eller tar bussen?

Inga kommentarer: