No movie for young people?

Det är som vanligt.
En film står ut under Oscarsgalan, håvar in massor av priser och absolut ingen fattar vad filmen handlar om.
Varför är det så?
Vi har sett "No country for old men". Vi fattade absolut ingenting!
Den verkade jättebra men ju längre filmen gick så tänkte jag: Snart kommer den sluta som en riktig Oscarsfilm. Alltså filmen slutar och man sitter där och undrar om man missade halva.
Och precis så var det.
Jag började klia mig i huvudet och undrade om jag hade somnat till. Magnus gjorde samma sak.
Nä, vi hade sett hela filmen.
Någon som sett filmen som kan förklara?
Varenda filmforum vi varit på för att söka information är fyllt av folk som fattar lika lite som vi.

Inga fler Oscarsfilmer för oss inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag kan lägga till att jag tittade om hela filmen om det var så att jag hade missat något... men icke... den VAR så konstig! Kan inte rekommendera den! Är det så att filmkritiker ger höga betyg åt konstiga filmer som de inte själva förstår?

Helvete jag ska filma Linda när hon dividerar om sina skor, jag fattar det inte och om inte filmkritikerna är skofetischister så lär dem inte fatta heller så vips så är Linda oscarsnominerad! woho!