Vårt eget lilla husvagnspar!


Dagens roligaste: Radhusparet Johan och Jeanette

Alla har vi ju den där bilden av ett par som hyr husvagn en sommar och därtill har likadana träningsoveraller.
Aftonbladet har en variant på det.
På väg till lunchhaket WKB för pannkaksrace går Jeanette före mig ut på redaktionen. Hon har dagen till ära en äkta turkisk ljusblå J.Lindebergtröja till sina mörkblå jeans.
Jag kommer strax efter henne och tror först inte mina ögon när jag får se en person till som har EXAKT likadana kläder som henne.
Sekunden efter får jag ur mig ett hest åsneskratt som gör att det skakar till bland skrivborden.
Det är ju hennes sambo Johan. Och han har också en ljusblå J.Lindebergtröja till sina mörkblå jeans. Helt hysteriskt roligt.
Johans chef Eva skrattar lika gott som jag.
Johans kommentar:
- Ja, det gäller ju att matcha!

Jag undrar just om Magnus gick till sitt möte idag med ett urringat vitt linne, jeans och brun kavaj med rosa ränder?
Nja, jag tror inte det.
Jag och Magnus är tydligen dåliga på att matcha..?

Tillägg: Kolla den här länken

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,696324,00.html

28 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha jätteskoj!!!

Jag hade faktiskt valt mina kläder först. Detta kommer man ju att få höra tills öronen ramlar av. Linda har flinat hela lunchen. Hm

Anonym sa...

Snälla Nettan, kan inte Du ta kjol och högklackat i morgon och sen följer Linda med Dig med kameran när Du träffar Johan.. Snälla...:-)

Förresten, Linda... jag har för mig att Du och Mange är snäppet värre... ni använder likadana underkläder.. Eller hur var det med stringtrosorna egentligen..?

Anonym sa...

har du tänkt på att husvagn är ett rätt praktiskt sätt att semestra på!?

Man har alltid nära till kylskåpet och man kan sova vart man vill.

Klart att man måste ha matchande kläder hur ska man annars hitta varandra om man stannat på en camping bland 10.000 andra husvagnar!! Svara på det du??

J Lindeberg

Anonym sa...

Förresten: Ni använder inte bara LIKADANA underkläder - ni använder ju SAMMA!!!!!

Linda Clarenbring sa...

Nettan: Kjol och högklackat imorgon då? Jag tar med kameran!

Johan (eller J.Lindeberg): Du har faktiskt en poäng där! Men jag är osäker på om Nettan är sugen på en sommar med husvagn...

Jossan: Bara för att klargöra en grej. Jag har kastat stringtrosorna som Magnus och Claes lånade och har numera hänlås på underklädeslådan. Så det så =)

Anonym sa...

Nä helt rätt finns inte en chans att jag sätter mig i en husvagn på semestern.
Lider fortfarande av sviterna efter att hela familjen Janesköld gick med gröna sprite-overaller på en husvagns semster på Öland när jag var 13.
aaahhhhhhh

Anonym sa...

Ha ha - det tror jag på när jag ser det! Jag kan höra Dig när Din mamma eller Manges föräldrar kommer på besök:

- Men Linda, varför har Du hänglås på lådan??
- Det finns inget annat sätt att hindra Magnus från att använda mina underkläder.

...och sen:

- Förresten så brukar hans kompis Claes använda dem oxå...

Jag menar, vadå KOMPISAR - vad GÖR de när de träffas egentligen??

Rigga upp en videokamera innan så är Du snäll!!!

Linda Clarenbring sa...

Jossan: Hahaha, jag lovar att rigga upp kameran för den minen i mamma Monicas, mamma Gerds och pappa Kenneths ansikte vill jag absolut inte missa!

Nettan: Jag förstår dig. Även bland 10 000 andra husvagnar fungerar inte riktigt en grön spriteoverall. Speciellt inte när alla övriga familjemedlemmar har likadana...

Anonym sa...

Jossan: Har DU provat Lindas stringisar? Asså de var störtsköna.. ha ha ha! Nää inte riktigt, fattar faktiskt inte hur man kan gå med ett snöre mellan skinkorna!? Vad tycker ni tjejer? Är det skönare med string eller vanliga? "Omröstning".

Dock ska jag poängtera att jag tycker att det ser jävligt snyggt ut på vissa tjejer.. =)

//Han som ej har string längre..

Linda Clarenbring sa...

Alltså, string har man pga av att det under vissa kläder helt enkelt funkar bättre. Absolut inte för att det är snygg för det är det sannerligen inte. Inte på någon. Sorry Magnus. Men den här diskussionen har vi ju haft förut =)

Anonym sa...

Helt sant, men detta är en diskussion du inte kan vinna! JAG tycker att det är snyggt med string på vissa tjejer!

End of diskussion.. eh.. discussion, discussione, dis... äh va fan.. ni vet vad jag menar..

Anonym sa...

Ja, vi förstår, Mange - detta föklarar Du MYCKET enklare än det där minneskortet... Jag har INTE provat Lindas underkläder - där går min gräns.... eller strax före det tror jag... För det första skulle de inte var lagom (och det säger jag inte alls med avundsjuka i rösten... eh.. inte alls... )och för det andra så - tro det eller ej - jag har EGNA! Jo minsann :-D För det tredje så hittade jag inte nyckeln till underklädeslådan...

Anonym sa...

Jossan: hihi, men är string skönare än "vanliga" ? =)
Och vad föredrar du helst att ha på dig?

//Mange

Anonym sa...

Ha ha - detta börjar låta som värsta porrsamtalet! "Vad föredrar du helst att ha på dig?" Ha ha. Det beror ju på faktiskt...
Det kan ju finnas obekväma stringisar och bekväma stringisar och likadant med vanliga. Det är som att fråga om man använder jeans eller tröja...
(Jag vet, det var en jäkligt dålig jämförelse...)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Oj - jag börjar trippelstamma....
Jo jag sa.. jag börjar trippelstamma.. jag börjar trippelstamma...jag börjar....

Anonym sa...

Ja ja ja du behöver inte upprepa dig själv, jag förstod från början tjatmoster!!! ha ha ha!

Linda Clarenbring sa...

Hahahaha, kolla in den här länken: http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story/0,2789,696324,00.html
Är Johan och Nettan inne eller vad?

Anonym sa...

Man vet ju aldrig, Mange ;-)

Anonym sa...

Linda, din länk funka inte... en gång till... =)

Anonym sa...

Jossan: och VAD menade du med det där??? Hrrrmph..

Ha ha ha!

Linda Clarenbring sa...

Shit, länken är för lång och får inte plats..
Jag får hitta på något annat..

Anonym sa...

Men... hos mig funkar den, varför inte hos Dig, Mange? Behöver alltså inte förklara vad jag menade med det där.. fick väl just en förklaring va? ;-)

Anonym sa...

Jossan: du har en skum burk.. som kan se den länken...

Anonym sa...

Oj oj oj - Du ska bara veta vad man kan se i min dator... Nu tex, kan man se dagens Elvis... det känns lagom busigt att kolla den redan nu, trots att klockan bara är en halvtimme in på nya dygnet. Det är förstås lite trist att inte ha det att se fram emot i morgon... Vilka problem alltså..

Linda, egentligen borde Du ha Elvis som länk.. www.elvisthecomic.com

Sov gott och tack för en kul dag i ert sällskap - så nära men ändå så långt borta liksom. :-)

KRAM

Anonym sa...

sov gott!? Shit en annan gick o la sig för längesedan (igår dårå..) Pensinären Magnus behöver sin skönhetssömn.. ha ha ha!

Camilla sa...

HAHAHAHAHAHAHA det där var typ det roligaste jag hört på tusen år!!!!!

Nettan, VAD ÄR DETTA!?!?! Hur kommer det sig att ni överhuvudtaget har likadana tröjor!?! Gick ni och köpte dom tillsammans? Hahaha kan inte sluta skratta!!!!:) Lider också av sviterna från när hela familjen Björkman och Högberg (Ronalds familj) - ett sällskap på typ 10 pers - reste till Portugal iklädda likadana "SAVE THE WORLD"-tröjor i storlek XXXL. Syfte? Att vi inte skulle tappa bort varandra.

Nu har jag läst hela konversationen här och jag håller med Jossan: Det låter som värsta porrsamtalet!!! :) Jag menar...

"Kjol och högklackat imorgon då? Jag tar med kameran!"

"Har DU provat Lindas stringisar?"

"...och vad föredrar du helst att ha på dig?"


Herregud. Vilket sällskap man känner... kraaaam Camilla