Margarin i öronen

Finns det ingen hejd på smörsångare och deras musik?
Nu kommer nästa sågande.
Tommy Nilsson och hans låt "Amelia". Det är ju faktiskt så man storknar!
"Kärleken kommer åter"... tralalala... *kräks*
Jag känner nu att jag har tre alternativ:

1. Byt radiokanal från Rix FM till någon annan station
2. Springa ner till Apoteket och köpa öronproppar
3. Stänga av radion (men då blir in kollega kanske ilsk?)

Nä, tacka vet jag Nickelbacks nya låt "Photograph"

Pratade med en kollega idag om just smörsångare.
Jag är helt övertygad om att Rix FM hånar mig efter bloggen om Per Gessle för nu spelar dom hans f-b låtar hela tiden.
När jag tog upp detta med min kollega sa han:
- Har du skaffat dig en blogg? Är det några som läser den?
- Ja, det tror jag... (hallå, ni är väl där?)
- Hur har dom tid att läsa den? Jag hinner ingenting nuförtiden.

Ja... hur hinner man? Svar: Man prioriterar!
Snälla! Fortsätt att läsa min blogg eller låtsas att ni gör det iallafall!

Det hela slutade med en allmän förfrågan till er från min kollega:

Finns det någon där ute som har lust att överta en 3-barnsfamiljs uppgifter som:
- Hämta/lämna på dagis/skola
- Skjutsa till diverse fritidsaktiviteter
- Agera fredsmäklare mellan uppretade syskon
Ev ersättning har ännu inte fastställts..

Avslutningsvis Dagens fråga:

Hur många gånger kan man flytta inom samma område innan grannarna tycker man är galen?

Trevlig helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm nu är det gnyligt ja menar så dålig är ju inte Tommy Nilsson eller? Jag har ju hans skiva för sjutton! Ja, jag får väl möjligen gå med på att byta kanal, kanske.

Förresten det är väl ingen som undrar vem det är som flyttar hela tiden :)

Linda Clarenbring sa...

Okej, jag lovar att jag skall försöka lyssna på hans skiva.. bara jag får skippa låten Amelia.

Har du börjat packa?

Anonym sa...

Ingen frisk människa köper ELLER lyssnar på Tommy Nilsson!

Sök för ditt problem - det kan kanske bli värre?!
Kanske du hux-flux får lust att ratta in svensktoppen på P4 (eller är det på P2 den går?).
Hasse Andersson & kvinna Böske-band är ju rätt coola förresten...

/MAts