Som en häst..

Ja, det verkar inte vara något fel på aptiten på lilla Tuva. Och inte vet jag men jag kanske har tillväxthormon i min mjölk?
Idag var det besök på bvc för mammagrupp och vägning/mätning.
Lilla Tuva har gått upp till 4170 gram och är nu 55 cm lång. Inte undra på att hennes bodys i strl 50 börjar strama lite.
De andra bebisarna i mammagruppen var 7-8 veckor i varierande storlek. Det var lilla Ella, Tea, Sixten, Alexis, Filippa och Lova. Behöver jag tillägga att jag tyckte lilla Tuva var ganska stor jämfört med några av de andra..?
Sixten var lika söt som man kan tänka sig att en liten kille på 5 kg som heter Sixten skall vara.
Historien om hur han fick namnet Sixten är lite rolig. Han skulle först heta Alexander men det bestämdes senare att det var lite för långt och namnet Sixten dök upp. När Sixtens farmor fick höra namnvalet sa hon:
- Nämen usch vilket fult namn.
Och Sixtens föräldrar bestämde genast att han skulle heta Sixten.
Undrar om farmor inte är så populär..?

Träffade på Sandra från föräldragruppen och hennes lilla Casper som är född 1 maj.
Det var ett roligt återseende. Tyvärr skulle hon inte vara med i min mammagrupp men när vi skulle gå hem hade hon lagt en lapp i vår vagn och lämnat sitt nummer så nu kan vi ses på promenad.

I måndags hade vi en liten minimammagrupp hemma hos Malin. Med både födda och ofödda barn. Min kompis Linda från Åkersberga kom också förbi men hon hade lämnat sina tre barn hemma.
Det var mycket trevligt. Timmarna bara flög förbi.
Tuva, ja hon sov och sov. Riktigt gott sov hon på Malins nu ganska stora mage. Kanske kommunicerade hon med den lilla som ännu håller sig inne i Malins mage. Beräknat ankomstdatum för ytterligare en kompis till Tuva är 14 juni.
Enya var som vanligt så otroligt söt och charmade oss alla. Hon hade fått spruta i båda låren på morgonen och var med all rättighet lite medtagen.


Vä: Jag och Tuva gosar
Hö: Sover gott hos Malin

Vä: Vackra mamma Carina
Hö: Carinas charmtroll Enya

Vä: Maria levererar en lekkamrat i augusti
Hö: Tuva sover gott hos konstapel Linda

Inga kommentarer: